۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۶۱۴۰۷۵

حشد شعبی امنیت را به ۱۲ روستا در مناطق شمالی بغداد بازگرداند

حشد شعبی امنیت را به ۱۲ روستا در مناطق شمالی بغداد بازگرداند
نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق امروز ۱۲ روستا در نزدیکی منطقه الطارمیه در شمال بغداد را طی مرحله دوم از عملیات اراده پیروزی از لوث بقایای داعش پاکسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، واحد اطلاع رسانی حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی و حشدشعبی، صبح امروز با پشتیبانی و پوشش هوایی هواپیماهای ارتش و نیروی هوایی ،مرحله دوم عملیات اراده پیروزی در شمال بغداد را ترتیب دادند.

این رسانه همچنین در بیانیه دوم خود اعلام کرد که نیروهای امنیتی و حشدشعبی 12 روستا از مناطق العناز، عرب رشید محمود و عرب عساف را در شمال بغداد پاکسازی کردند.

همچنین فرماندهی این عملیات مشترک دیروز از مرحله دوم عملیات اراده پیروزی به منظور تقویت امنیت و ثبات در مناطق شمال بغداد و مناطق مشرف بر استان های دیالی و صلاح الدین و الانبار خبر داده بود.

گذرگاه مرزی بین عراق و سوریه به زودی افتتاح می‌شود

یک منبع مسئول در سفارت عراق در دمشق اعلام کرد که تلاش‌ها برای افتتاح گذرگاه مرزی بین عراق و سوریه به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است.

 یک منبع مسئول در سفارت عراق در دمشق اعلام کرد که دولت‌های عراق و سوریه به مراحل پیشرفته‌ای در خصوص بازگشایی گذرگاه مرزی البوکمال رسیده اند.

این منبع که با روزنامه الوطن سوریه گفتگو می‌کرد، شدیداً شایعات مطرح شده در خصوص مذاکرات دولت عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه(شبه نظامیان کردی مورد حمایت آمریکا) برای ایجاد گذرگاه جدیدی بین عراق و سوریه در منطقه خانه صور واقع در شمال سنجار را تکذیب کرد.

این منبع تاکید کرد که دولت‌های عراق و سوریه به ‌دنبال بازگشایی گذرگاه البوکمال هستند و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد و دو طرف به مراحل پیشرفته‌ای رسیده‌اند.

پیش از این خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده بود که قرار است گذرگاه جدیدی بین منطقه سنجار عراق و اراضی سوریه که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد، بازگشایی شود تا روند بازگشت آوارگان ایزدی از اردوگاه الهول به سوریه تسهیل شود که این خبر تکذیب شد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات