۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۱۴۰۹۵
‌حجت الاسلام حیدری کاشانی:

بیانیه گام دوم انقلاب منشور استقامت و پایداری بر آرمان‌ها است

بیانیه گام دوم انقلاب منشور استقامت و پایداری بر آرمان‌ها است
مدیر مؤسسه طلیعه ظهور گفت: بیانیه گام دوم منشور استقامت بر آرمان‌ها است و این آرمان‌ها همان آرمان‌های قرآن است که در مسیر بندگی باید بر آن پایداری داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، ظهر امروز در ادامه سلسله نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب»، در رابطه با مقاومت و ایستادگی انقلابی در راه بندگی خداوند، قرآن و عترت، بیان کرد: استقامت در این راه یک موضوع کلی در منابع دینی است که هر کس اهل صبوری باشد به سعادت ابدی و هر کس که عجول باشد، صید شیطان می‌شود.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب منشور استقامت و پایداری بر آرمان‌های بلند انقلاب در فصل جدیدی از جمهوری اسلامی ایران در دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی است، گفت: این بیانیه را می‌توان بیانیه استقامت و پایداری بر آرمان‌های انقلاب دانست که این آرمان‌ها همان آرمان‌های قرآن است که در مسیر بندگی باید بر آن پایداری داشته باشیم.

‌حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه شیطان همیشه انسان را به عجله دعوت می‌کند، اظهار کرد: ذکر شیطان یا عجول یا کفور است که مقابل ذکر خدا و ائمه اطهار (ع) قرار دارد، اما ذکر قرآن یا صبور و یا شکور است، پنج آیه در قرآن کریم به مؤمنان دستور شکرگزاری می‌دهد و قرآن با همه عظمت و بزرگی اش تنها یک گروه را که به مقام صباریت رسیده باشند هدایت می‌کند یعنی کسانی که بسیار صبور و شکرگزار باشند.

وی ادامه داد: برای به دست آوردن حاجت در ابتدا باید صبور و زمانی که نعمت را به دست آوردیم باید شکور باشیم، اما شیطان عجله و طغیان را در گوش مردمان عالم می‌خواند.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور با بیان اینکه ۷۰ آیه در قرآن بر صبر و پایداری تأکید می‌کند، تصریح کرد: کسانی که شخصیت خود را با صبر می‌سازند در راه استقامت دین هر سختی را می‌پذیرند؛ بنابراین بار بندگی خود را سریع‌تر می‌بندند.

وی به فضیلت خواندن سوره مبارکه جن در منزل به منظور دفع سحر انسیان و جنیان اشاره کرد و گفت: سحر حق است و به کار بردن سوره و آیات برای باطل کردن سحر نیز حق است؛ بنابراین آیات ۱۶ و ۱۷ سوره مبارکه جن راه گشایی برای جامعه است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی به آیات ۱۶ سوره جن اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا» یعنی (اگر در جامعه‌ای مردم در راه خدا و قرآن استقامت کنند با آب گوارایی سیر می‌شوند) گویا تمام عطش و نیاز‌های مادی و معنوی که برای سعادت دنیا و آخرت لازم است را در مقابل استقامتشان از خداوند هدیه می‌گیرند همچون حضرت سلیمان که خداوند بخاطر استقامتش هر آنچه لازم داشت به او عطا کرد، اما حضرت بعد از دریافت نعمات شکر را رها نکرد و بر راهش استقامت کرد و گفت: «هذا من فضل ربی».

کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی در ادامه به آیه ۱۷ سوره جن اشاره و بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ وَ مَنْ یُعْرِضْ عَنْ ذِکْرِ رَبِّهِ یَسْلُکْهُ عَذاباً صَعَداً» یعنی اگر جامعه‌ای به نعمت رسید، اما بعد از رسیدن به نعمت به دنبال دنیا و دل خود رفت سختی‌های تصاعدی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

‌وی به سرنوشت قوم موسی (ع) که به عزت بعد از ذلت رسیدند اشاره کرد و افزود: حکومت پیامبر ۲۳ سال پا برجا بود، مردم تا جایی با ایشان همراه شدند، اما استقامت ایمانی برای ادامه مسیر نداشتند و با جانشین رسول خدا همراه نشدند در واقع وسوسه‌های شیطانی بر آن‌ها اثرگذاشت و سبب شد تا علی (ع) تنها بماند و حال اگر امروز امت اسلامی دچار داعش شده است به دلیل همین عدم استقامت است، زیرا که داعشی‌ها دنباله رو مکتب یزید هستند که زنان و دختران اهل بیت (ع) را آزار و اذیت می‌کردند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه بالاترین و بافضیلت‌ترین ذکر، قرآن و اهل بیت (ع) هستند که اگر از آن‌ها جدا شویم عذاب تصاعدی نصیبمان خواهد شد، ادامه داد: سیاست گذاران ضعیف، بی ایمان و بی استقامت، ضعف‌ها را در جامعه افزایش می‌دهند و امام قوی و دانای جامعه فضیلت‌ها را افزایش می‌دهد.

این کارشناس مهدویت گفت: گاهی برخی سخنرانی‌ها تن‌ها محبت افزا و معنوی هستند، اما بصیرت افزا نیستند و این در صورتی است که عصر و زمان سخنرانی ها‌ی محبتی و معنوی گذشته است و جلسات سخنرانی باید به روز باشد.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که می‌فرمایند: هر مسؤولی که در جمهوری اسلامی ایران مسؤولیتی را قبول کند، اما دغدغه مهدویت و ایجاد جامعه مهدوی را نداشته باشد هرچند نیز اهل خدمت باشد خائن است، اظهار کرد: برخی از مسؤولان بی استقامت می‌خواهند این جمله را از بین ببرند و این درصورتی است در بیانیه گام دوم آرمان اصلی انقلاب طلوع ولایت عظمای حق است و در واقع هویت انقلاب زمینه سازی ظهور است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات باید دقت کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها در این انقلاب مسؤولیت گرفته اند که تنها به جیب خود و اطرافیانشان فکر می‌کنند و حتی الفبای دین را هم نمی‌دانند.

‌حجت الاسلام حیدری کاشانی به بخشی از وصیت نامه شهید حججی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم مصداق جامعه اسلامی را مثال بزنیم باید به وصیت نامه این شهید دقت کنیم.

وی بیان کرد: شهید حججی تا بی نهایت با اهل بیت (ع) بود و تأکید داشت که وجودمان ۱۰۰ درصد وقف امام زمان (عج) باشد او حتی شهادتی را می‌خواست که مورد رضایت امام عصر باشد و در ادامه از انقلابیون خواست تا خود را برای جنگ با صهیونیسم آماده کنند، این عمل یعنی استقامت تا پایان راه و تا زمانی که اسرائیل از صحنه محو شود و امام زمان ظهور کند./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات