۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۶۱۴۱۰۷

توصیه های آیت الله وحید خراسانی به حجاج و روحانیان حاضر در حج

توصیه های آیت الله وحید خراسانی به حجاج و روحانیان حاضر در حج
حضرت آیت الله وحید خراسانی با تأکید بر پاسخگویی به سؤالات و رسیدگی به حجاج، استفاده از فرصت معنوی با عظمت حج و رعایت موازین و سنت ها را ضروری دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز در دیدار اعضای بعثه حج دفتر خود پس از پاسخ دادن به استفتائات مطرح شده در مورد حجّ و استماع گزارشی از فعالیت سال‌های گذشته بعثه، از جمله پاسخ‌گویی حضوری و تلفنی ۲۴ ساعته به حجاج، پاسخ‌گویی از طریق اپلیکیشن احکام، تهیه و نشر احکام مبتلا به حج در فضای مجازی، خطاب به روحانیون حاضر در حج و اعضای بعثه گفت: کار شما جواب دادن به سوالات و رسیدگی به امور حجاج است که این بهتر از اعمال مستحبی می‌باشد.

وی در توصیه‌ای به کسانی که به حج مشرف می‌شوند، افزود: کسانی که حجّ واجب انجام می‌دهند، اصل عمل حج را برای خود و ثوابش را به حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام هدیه کنند و کسانی که حجّ مستحبی انجام می‌دهند بهتر است به نیابت از آن حضرت باشد، حجّاج در مسیر رفت و آمد، سوره توحید خوانده و به امام زمان علیه‌السلام هدیه کنند.

این مرجع تقلید در ادامه با توجه به عظمت قبرستان بقیع و زیارت چهار امام مدفون در این حریم مقدس، اظهار داشت: زوّار بقیع، با پای برهنه مشرف شوند؛ سعی کنید این سنت را انجام داده و به دیگر زائرین برسانید.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در پایان پس از دعا برای سلامتی حجاج، توصیه کرد: در این سفر برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه، بسیار دعا کنید.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
مرحبا
توصیه های ایشان بسیار دلنشین هست
ان شااله توفیق زیارات خانه خدا قسمت ما هم بشه
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
با سلام با توجه به فرا رسیدن فصل حج و زیارت خانه خدا خواهشمندم در پاسخ به شبهات دروغین موجود در فضای مجازی نظیر متن ذیل خبر کار کنید :

حج با طعم بیت المال
حدود 86 هزار نفر برای حج 98 عازم میشن اونم با دلار7 تومان
نفری 22 میلیون تومان سوبسید
به عبارتی 2 هزار میلیارد تومان سوبسید برای حجاج
زیارت با طعم دلار سوبسیدی از جیب مردم قابل قبوله حتما!!!
با 2 هزار میلیارد تومان سوبسید چند خانه و مدرسه و بیمارستان برای زلزله زدگان و مردم عزیز مصیبت زده کرمانشاه میشد ساخت؟
1
0
محمد قمی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
ان شااله این سفر پر برکت قسمت ما هم بشه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
ای بیقرار یار ، دعای فرج بخوان
با چشم اشکبار ، دعای فرج بخوان
عجل علی ظهورک و یابن الحسن بگو
پنهان و آشکار دعای فرج بخوان...
تعجیل درفرج پنج صلوات
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ما برانیم که این ذکر جهانی بشود
اللهم عجل لولیک الفرج
دعا برای سلامتی امام زمان (عج)
بسم الله الرحمن الرحیم
«اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلا
دعا برای فرج امام زمان (عج):
اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.
التماس دعای فرج
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
وظایف منتظران
برای ظهور حضرت مهدی عج دعا کنیم؛ نه یک دعای ساده، دعایی برخاسته از عمق جان تا کار به انتها نرسد؛ دشواری ها بالا نگیرد...
امام صادق علیه السلام فرمودند:
هنگامی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، در پیشگاه الهی دست به دعا برداشتند و چهل روز ضجه و گریه داشتند تا اینکه خدای تعالی به موسی و هارون وحی فرمود تا بنی اسرائیل را از دست فرعون نجات دهند و با این کارشان خدا از ۱۷۰ سال باقیمانده غیبت صرف نظر فرمود."
در ادامه امام صادق(ع)می فرمایند:
همچنین اگر شما(شیعیان) چنین کنید، خدای تعالی حتماً فرج ما را خواهد رساند[قبل از رسیدن به انتهایش] و اگر این کار را نکنید امر ظهور به انتهایش موکول خواهد شد.
بحار الأنوارجلد۵۲صفحه ۱۳۱
أللَّھُمَ عجِّلْ لِوَلیِک الْفَرَج
3
0
مقانلو
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
از کجا می تونم کتاب «مناسک حج و عمره» آیت‌الله‌ شبیری زنجانی با اصلاحات و ویرایش جدید را که تازه منتشر شده را تهیه کنم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
خدا فهم ودرک عنایت کنه که عده ای بفهمند در ززمان فعلی تخریب مرجعیت شیعه به هرنحوی بزرگترین ضربه به اسلام است ،چرا که تخریب مرجعیت مساوی با تخریب دین هست که صاحبان عقل میفهمند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
سلام و درود بر علمای عزیز
1
0