۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۱۴۱۰۸
در مدرسه علمیه خاتم الاوصیا؛

میزگرد گفت‌وگو با محوریت رابطه برائت و مقاومت برگزار شد

میزگرد گفت‌وگو با محوریت رابطه برائت و مقاومت برگزار شد
میزدگرد گفتگو با محوریت رابطه برائت و مقاومت در بازخوانی، شرح و توضیح پیام امام راحل در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در مدرسه علمیه خاتم الاوصیا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میزد گرد گفت‌وگو با محوریت رابطه برائت و مقاومت در بازخوانی، شرح و توضیح پیام امام راحل در پذیرش قطعنامه 598 عصر امروز با حضورحجت الاسلام مهدی عامری عضو جمعیت طلاب انقلاب اسلامی، حجت الاسلام یوسف هاشمی عضو مجمع جهادی روحانیون ولایی و انقلابی، محمد حسن نداف عضو گروه جهادی خاتم الاوصیا(ع) و حجت الاسلام مصطفی صبوری مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(ع) در همین مدرسه علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ابتدا حجت الاسلام مهدی عامری استاد حوزه علمیه و عضو جمعیت طلاب انقلاب اسلامی، گفت: 29 تیرماه سال 67 یکی از روزهای تاریخی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وی افزود: پس از اتمام جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه رهبر کبیر انقلاب پیامی را صادر فرمودند که رهبر معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند: حقیقتا این پیام یکی از آیات و معجزات بزرگ این انقلاب است.

حجت الاسلام عامری در ادامه بیان داشت: امام راحل در این قطعنامه فرمودند: من در میان شما باشم و یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و یا در بخش دیگر تاکید می کنند در پیچ و خم تاریخ شهدا و خانواده معظم آنان را فراموش نکنید؛ متاسفانه در این پیام بیش از سایر فرمایشات امام راحل به آن بخشی که رهبر کبیر انقلاب اشاره به جام زهر دارند بیشتر توجه شده و سایر ابعاد مورد غفلت قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه با توجه به پیام امام راحل درخصوص رابطه برائت و مقاومت، ابراز کرد: می توان گفت روح این پیام تبیین رابطه برائت و مقاومت است؛ امام راحل در این پیام مهم نسبت به مردم ایران، جهان اسلام و مستضعفین دو نکته را بیان می فرمایند ابتدا اینکه با دشمنان مخالف باشید چرا که آنان دشمن شما هستند و دیگر اینکه تنها راه مبارزه با دشمن مقاومت و ایستادگی است.

وی افزود: رابطه برائت و مقاومت یک بار روانی دارد؛ برای مثال زمانی که انسان می خواهد گناهی را کنار بگذارد ابتدا باید از آن بدش بیاید تا بتواند به ترک گناه اقدام کند و در برابر وسوسه شیطان استقامت داشته باشد.

حجت الاسلام عامری اضافه کرد: متاسفانه برخی مسؤولان و مردم هنوز نسبت به دشمنی مانند آمریکا حس برائت ندارند به همین خاطر از او می ترسند و دم از مذاکره می زنند و می گویند امضای کری تضمین است در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند: مذاکره کنید اما از این غفلت نکنید که دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب و ملت است.

تعداد بازدید : 8

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: کسانی که نسبت به دشمنان برائت ندارند نمی توانند در برابر آنان مقاومت کنند چرا که تنها راه مقاومت در برابر دشمنان برائت از آنان است؛ وعاظ و روحانیان در جلسات و منابر خودشان باید مروج برائت از دشمنان باشند؛ برائت از دشمنان باید به گونه ای تبلیغ شود که از ناقوس کلیساها نیز صدای مرگ بر آمریکا شنیده شود.

وی در پایان معضل اشرافیت را یکی از مهمترین موانع در برابر گسترش فرهنگ مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با دشمن با رفاه طلبی سازگار نیست، آنانی که فکر می کنند مبارزه با رفاه طلبی سازگار است در اصل آب در هاون می کوبند و با الفبای مبارزه بیگانه هستند.

در ادامه این میز گرد حجت الاسلام یوسف هاشمی استاد حوزه علمیه و عضو مجمع جهادی روحانیون ولایی و انقلابی، با تاکید بر اینکه رفاه زدگی هرگز با مقاومت جمع نمی شود، گفت: امروز جهان غرب با استفاده از ابزارهای رسانه ای مروج رفاه زدگی و تجمل گرایی در جهان است.

وی افزود: امروز غربیان با نشان دادن در باغ سبز به انسانها، آنان را به داشتن زندگی اشرافی و مرفه تشویق می کنند در حالی که این رفاه طلبی برخلاف اقتضائات دنیوی رویا، توهم و خیالاتی بیش نیست.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: در حال حاضر برخی از جوانان در اثر همین تبلیغات سوء در آرزوی داشتن زندگی مرفه و اشرافی مبتلا به یاس و ناامیدی شدند و با افت انگیزه از انجام فعالیت های سالم و تاثیرگذار باز مانده اند؛ بنابراین رفاه زدگی و اشرافی گری انگیزه، انرژی و نیروی اولیه جوانان را نابود می کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: ما باید کاری کنیم تبلیغات سوء دشمن در ترویج اشرافی گری تغییر کند و شعارهای ناب دوران انقلاب که باعث حرکت و امید جامعه می شد را محقق سازیم تا انتظار مردم نیز تحقق یابد.

وی افزود: اگر مردم شاهد مبارزه با رفاه زدگی باشند و ببینند در جامعه با اشرافی گری مقابله می شود به طور قطع آنان نیز در این مسیر همراه می شوند و آن هنگام است که شاهد حیات تازه ای در جامعه خواهیم بود.

در ادامه این گفت‌وگو حجت الاسلام مهدی عامری استاد حوزه علمیه و عضو جمعیت طلاب انقلاب اسلامی گفت: امام راحل در این پیام هر دو طیف روحانیت اصیل و وابسته را مورد بررسی قرار می دهند و روحانیت وابسته را از هر عنصر ناپاکی خطرناک تر بیان می فرمایند.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب می فرمایند آنان دشمن خدا و رسول الله بوده و مورد نفرین پروردگار هستند همچنین از سوی دیگر در مورد روحانیت متعهد می فرمایند: این طیف هیچگاه پای سند کفرآمیز و سازشکارانه را امضا نکردند و نمی کنند.

حجت الاسلام عامری زندانی شدن شیخ زکزاکی را مصداق کلام امام راحل در عدم سازش روحانیت متعهد با دشمنان اسلام بیان کرد و اظهار داشت: این بزرگوار می توانست برای نجات خود و فرزندانش بسیاری از امور و تعهدات دشمنان را قبول کند و با امضای برخی اسناد خود و خانواده اش را نجات دهد اما با مقاومت و ایستادگی تن به ذلت و خواری نداد و ایستادگی کرد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: حضرت امام(ره) فرمودند: ما در جنگ تحمیلی توانستیم انقلاب را به جهان صادر کنیم؛ اگر امروز در اقصی نقاط جهان شعار مرگ بر آمریکا سر داده می شود به خاطر همین برائتی است که ما در مناسک حج به راه انداختیم امروز وجود میلیون ها شیعه در نیجریه بیانگر صدور انقلاب اسلامی به جهان است.

در ادامه این گفت‌وگو محمد حسن نداف عضو گروه جهادی خاتم الاوصیا(ع) درباره اشرافیت، گفت: بعد از رحلت امام خمینی(ره) یک سری تفکرات سرمایه داری و رفاه طلبی در دولت سازندگی یا به صورت عمدی و یا سهوی وارد جامعه اسلامی شد.

وی افزود: هرچند این تفکرات در راستای سازندگی بود اما به ناچار نظام سرمایه داری تجمل گرایی و اشرافیت گرایی را هم وارد کشور کرد و نتیجه آن بالا رفتن عده ای در نظام سرمایه داری و له شدن عده ای دیگر زیر چرخ دنده های اقتصادی بود.

نداف با بیان این مطلب که متاسفانه عده کمی در جامعه مخالف اشرافیت گری هستند، اظهار داشت: امروز طوری شده که مبارزه با اشرافیت تنها در میان عده قلیلی از مردم مطرح می شود و بسیاری از افراد که سطح مالی بالایی هم ندارند داشتن زندگی مرفه را برای مسؤولان بلامانع می دانند چرا که قبح اشرافیت در ذهن بسیاری از مردم فرو ریخته است.

وی افزود: حتی برخی مسؤولان و مردم که دم از مبارزه با اشرافی گری می زنند این مبارزه را برای غیر می خواهند نه برای خود از این رو می توان گفت در جامعه کنونی کسی با اشرافیت مبارزه نمی کند و اگر مبارزه ای هم باشد مبارزه با غیر است نه با خود.

در ادامه این گفت‌وگو حجت الاسلام مهدی عامری استاد حوزه علمیه و عضو جمعیت طلاب انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز جمعه پس از قطعنامه فرمودند این پیام امام تا عمق جانها نفوذ کرده و در آینده میوه و ثمره آن را جهان اسلام خواهید چید و خواهد چشید.

وی افزود: امروز با وجود همه کم کاری های ما پیام امام تا کیلومترها آن طرف رفته است و سید حسن نصرالله و حوثی های یمن و شیخ نمرها و عیسی قاسم ها و زکزاکی ها ثمره همین تفکر ناب خمینی هستند. که نشان می دهد جبهه مقاومت روز به روز در حال قدرت گرفتن است و در عراق  و سوریه و حتی قلب عربستان راه پیدا کرده است.

در ادامه این گفت‌وگو حجت الاسلام مصطفی صبوری مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(ع)، گفت: اعتلای دین نعمت الهی است که با پیروزی انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده است.

وی افزود: امروز اگر ملت ایران با گفتمان مقاومت پیش نروند و نسبت به برائت از دشمنان بی تفاوت باشند ممکن است این نعمت از آنان گرفته شود.

حجت الاسلام صبوری تاکید کرد: اگر ما می خواهیم ادامه دهنده راه امام راحل و رهبر انقلاب باشیم باید اهل مقاومت و برائت از دشمنان باشیم؛ هر جا ملت ایران مقاومت کردند و اهل برائت بودند پیروز شدند و این پیروزی وعده الهی است.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(ع) بزرگ ترین رسالت انبیاء و اولیای الهی را دعوت مردم به بندگی خداوند و اجتناب از طاغوت بیان کرد و گفت: مقاومت و برائت بیانگر لبیک گفتن به همین دعوت است.

وی با تاکید بر اینکه بندگی باید در سایه سار برائت باشد در غیر این صورت انسان از مسیر صراط خارج می شود، اظهار داشت: بنابراین مقاومت و برائت شاخص حرکت پویا در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام صبوری با بیان این مطلب که مقاومت و برائت دارای یک ریشه است، گفت: قطعا در دل مقاومت، برائت نیز وجود دارد؛ کسانی که به برجام تن دادند و دم از سازش زنند نسبت به مساله برائت بی تفاوت بودند.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی می توانست به سازش تن دهد اما چون تن نداد پرپر شدن شش فرزند خود را مشاهد کرد؛ مقاومت هزینه می خواهد و کسی می تواند این هزینه را پرداخت کند که یقین داشته باشد لازمه لبیک گفتن به ندای توحید مقاومت و برائت است./813/پ200/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات