۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۴۱۲۲
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت در جهان را تغییر داد

انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت در جهان را تغییر داد
سردار سلیمانی گفت: نفوذ معنوی ایران در دنیا جلوه اساسی این قدرت نرم است که ابزار مادی قادر به چنین نفوذی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین شب گذشته در افتتاحیه دور دوم طرح ولایت در حرم رضوی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در 40 ساله اول انقلاب، گفت: پیروزی انقلاب در میهن سرآغاز بزرگترین تحولات بین المللی، منطقه ای و ملی شد.

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران دنیای امروز را غافلگیر کرد، اظهار کرد: این حادثه چنان بزرگ بود که هنوز استکبار و ایادی آن نتوانستند زوایای این پیروزی را بشناسند.

سردار سلیمانی مردم سالاری دینی را از جمله حوادث بزرگ این چهل ساله اول انقلاب دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران در بعد سیاست، امنیت و دفاع، مردم سالاری، فرهنگ و اقتصادی جلوه های عمیقی از توانایی ها را در مقابل دیدگان بشری قرار داد و توانست به عنوان الگو ‌در مقابل دیدگان ملت های آزاده و مسلمان قرار بگیرد.

بسیج تجلی کننده مردم سالاری دینی در کشور است

رییس سازمان بسیج مستضعفین مردم سالاری دینی را الگوی جدی در اداره کشور عنوان و تصریح کرد: جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی ملت ایران یک نظام سیاسی کارآمد محسوب می شود و انتخابات یکی از جلوه های مردم سالاری دینی است که هر دو سال یک بار مردم برای تعیین سرنوشت خود در صحنه حضور یافته و سلایق مختلف با رای مردم انتخاب می شوند.

وی براساس فرمایش رهبری بسیج را تجلی کننده دیگر مردم سالاری دینی دانست و گفت: اگر چه براساس فرمایش رهبری، مردم سالاری دینی تنها شرکت در انتخابات نیست و‌ مردم باید در همه امور و در همه جنبه ها در تعیین مقدرات خود موثر باشند که بسیج یکی دیگر از موارد مردم سالاری دینی است.

انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت در جهان را تغییر داد

سردار سلیمانی با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی و نظامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست مفهوم قدرت در جهان را تغییر داده که هندسه قدرت تغییر کرد و مؤلفه  قدرت از سخت و نیمه سخت به نرم تغییر کرد و نفوذ معنوی ایران در دنیا جلوه اساسی این قدرت نرم است که ابزار مادی  قادر به چنین نفوذی نیست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که نظام ایران و انقلاب ایران از هم جدایی ناپذیر هستند، افزود: در عرصه فناوری و مادی نیز در جایگاه بالا قرار داریم و باور «ما می توانیم» که توسط جوانان ما به دست آمد از نقطه ابتدایی به قله های مرتفع دفاعی و امنیتی رسیده ایم، در این 40 سال گام اول انقلاب تلاش آمریکا  و‌ صهیونیست ها در هیچ صحنه ای موفقیت نداشت اما انقلاب اسلامی ایران در همه صحنه ها پیروزه بوده و این پیروزی ها استمرار دارد.

وی به موفقیت در بعد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان داشت: از جنبه فرهنگ ملت ایران قوی ترین ملت دنیا بوده و در طول ۴۰ سال اول انقلاب رشد قابل اعتنایی داشته است البته این که در برخی جاها سبک زندگی غربی را مشاهده می کنیم این شلست فرهنگی نیست و آسیب فرهنگی است.

سردار سلیمانی ادامه داد: مردم ما مردم متدین و دین داری هستند، با نگاه به ایام محرم و صفر، راهپیمایی بزرگ اربعین، روز قدس، روز 22 بهمن، امداد رسانی در سیل، کمک به مظلومین دنیا و غیره می توان فرهنگ غنی این مردم را بشناسیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: در بعد اقتصادی دارای زیرساخت های بالقوه و بالفعل هستیم، نیروی انسانی و منابع را در اختیار داریم اما این که در جامعه دچار مشکلات اقتصادی از قبیل تبعیض، بی عدالتی، رانت و فاصله طبقاتی هستیم به این دلیل است که نسخه های توسعه بانک‌جهانی و دستاوردهای غربی را در اداره اقتصاد کشور پیاده کرده اند که حتی در کشورهای غربی نیز این نسخه ها جواب نداده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر بعدی مانند امنیت و دفاع، سیاست و فرهنگ که مطابق مدیریت ولایت فقیه پیش رفته ایم، موفق بوده ایم اما در اقتصادی عده ای تلاش کردند تا مسیر اقتصاد را از مسیر انقلاب جدا و در مرحله ای موفق شدند و اکنون نیز برای این که الگوی انقلاب اسلامی موفق نشود، امریکا فشار مضاعف به ما وارد می کند.

شکل گیری دولت اسلامی با همت جوانان

سردار سلیمانی به تأکید رهبر انقلاب به حضور جوانان در صحنه در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه عمومی و حرکت انقلابی در حل مشکلات از سوی دلسوزان را خواستار شدند این جاست که ما باید ظرفیت خود را برای پیشرفت شناخته به نقاط آسیب ها توجه کنیم.

وی با بیان این که در ما در مرحله دولت سازی هستم، ابراز کرد: حضور سازمان یافته جوانان انقلابی می تواند سرعت ما را در شکل گیری دولت اسلامی تسریع کند که گام دوم انقلاب تنها توجه به آسیب ها و رفع آسیب ها نیست بلکه ایجاد گفتمان منطقی و گستردن ‌بستر عدالت از سوی جوانان است که می تواند ما را در تشکیل دولت اسلامی یاری کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات