۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۱۴۱۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

محبت اهل بیت باید در راستای محبت خداوند باشد

محبت اهل بیت باید در راستای محبت خداوند باشد
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این که دل باید پاک، سالم، مسلمان و موحد باشد، گفت: دشمنی، محبت، عبادت و همه اعمال ما باید برای خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی به انواع توحید اشاره کرد و به موحد بودن تأکید کرد.

وی با اشاره به توحید در خالقیت و ربانیت، گفت: ما خدا را خالق می دانیم و حتی مشرکین هم می گوید خدا این عالم را خلق کرده است همچنین منظور از توحید در ربوبیت این است که تدبیر عالم در دست خداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص اختیار انسان، اظهار کرد: تدبیر خدا در این است که انسان با اختیار به کمال برسد و برای همین پاداش و عقاب و بهشت و جهنم وجود دارد.

کارشناس مذهبی ادامه داد: خدا ما را رها نکرده و راه را به ما نشان داده است، عقل به نام حجت درونی و پیامبران و امامان به عنوان حجت بیرونی راه را به ما نشان می دهند بنابراین خدا حجت را بر ما تمام کرده است و ما هیچ حجتی بر او نداریم.

وی به تأکید خداوند بر مطیع امر ولایت و امامت بودن اشاره و ابراز کرد: خدا همه چیز را می داند در برابر او نمی توان فرار کرد، خداوند از ما می خواهد که از هوا و هوس خود تبعیت نکنیم، مطیع امر پیامبران و امامان باشیم و آن ها را حجت بر ما تعیین کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این که ما در محبت اهل بیت(ع) نیز باید موحد باشیم، تصریح کرد: ما باید اول خدا را بخواهیم سپس بقیه را با خداوند هماهنگ کنیم و محبت اهل بیت را ذیل محبت خداوند داشته باشیم همچنین دشمنی، محبت، عبادت و همه اعمال ما باید برای خدا باشد.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: دل باید پاک، سالم، مسلمان و موحد باشد چون رفتار ما را دل های ما بهم می ریزد و وقتی دل خراب شد روی رفتار تاثیر می گذارد، کسی که دل شیفته خدا است، خواست خدا برای او مهم است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات