۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۱۴۱۳۵
امروز در ساری؛

نخستین جلسه شورای علمی گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شد

نخستین جلسه شورای علمی گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شد
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری نخستین جلسه شورای علمی و اجرایی گفتمان انقلاب اسلامی استان خبر داد.
حجت الاسلام اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری نخستین جلسه شورای علمی و اجرایی گفتمان انقلاب اسلامی استان خبر داد و گفت: این شورا با مشارکت حوزه علمیه استان، نهاد‌های علمی و فرهنگی استان تشکیل شده است.
 
وی از برگزاری جلسات نقد و بررسی کتب علوم انسانی اسلامی برگزیده با مشارکت این نهاد‌های علمی، فرهنگی و آموزشی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون مباحث علوم اسلامی، برگزاری چنین نشست‌هایی در مجامع علمی ضروری است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران افزود: بر همین اساس دو هزار و ۵۰۰ اثر نوشته شده در زمینه علوم انسانی اسلامی که در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه شدند از سوی دبیرخانه مرکزی این شورا شناسایی و برای استان‌ها ارسال شده است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که ده اثر منتخب از سوی شورای استان انتخاب و مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت، بیان داشت: این نشست‌ها با حضور مؤلفان کتب مورد نظر در حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، آغاز برگزاری این نشست‌ها را اوسط مرداد ماه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری مستمر این گونه نشست‌های علمی موجب رونق و تقویت بیشتر مباحث علوم انسانی و اسلامی در جامعه خواهد شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه نیز به عنوان مهم‌ترین مرکز علمی و دینی کشور نقش بسیار مهم و مؤثری در تقویت علوم انسانی اسلامی بر عهده دارد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها تحقق عملی دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون مسائل مطرح شده است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید بر این که مسأله کارآمدی علوم انسانی باید با برگزاری جلسات و نشست‌های علمی و تخصصی دنبال شود، بیان داشت: مسأله تحول در علوم انسانی که سال‌ها از سوی رهبری معظم انقلاب مطرح شده باید به طور عملی از سوی حوزه و دانشگاه تحقق یابد و لازمه آن نیز برگزاری همین نشست‌های علمی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در سال های اخیر مسأله علوم انسانی و مشکلات آن بوده است، گفت: حوزه علمیه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تولید علم در جامعه اسلامی وظیفه خود می داند که از همه ظرفیت ها در جهت تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری بهره گیرد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات