۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۱۴۱۶۷

دلایل نگرانی رژیم صهیونیستی از دست یابی ترکیه به سامانه اس 400

دلایل نگرانی رژیم صهیونیستی از دست یابی ترکیه به سامانه اس 400
محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به دست‌یابی ترکیه به سامانه دفاعی هوایی روسی اس 400 نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه معاریو به نقل از محافل امنیتی آورده است که دست‌یابی ترکیه به این سامانه باید موجب نگرانی مراجع تصمیم‌گیری در تل آویو باشد، زیرا این مسئله تهدیدی برای برتری نظامی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه به شمار می‌رود.

این روزنامه در گزارشی به نقل از یوسی میلمن تحلیلگر امنیتی آورده است که رژیم صهیونیستی نگران این نیست که ترکیه این سامانه یا اطلاعاتی در مورد آن را در اختیار کشورهای دشمن این رژیم همچون ایران قرار دهد، اما چنین تحولی می تواند دیگر کشورها را برای دست یابی به چنین سامانه ای تشویق کند و همین مسأله موجب کاهش قدرت مانور نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خواهد شد که همواره به برتری نظامی خود می بالید و باعث می شود که این رژیم نتواند چندان به برتری نظامی خود امیدوار باشد.

میلمن افزود با وجود اینکه روسیه از فروش سامانه اس 300 به ایران منصرف شده است، اما بعید نیست که دوباره تصمیم خود را در آینده عوض کند و چنین سامانه ای یا حتی سامانه اس 400 را در اختیار تهران قرار دهد.

وی همچنین به اصرار رجب طیب اردوغان بر دست یابی به چنین سامانه ای به رغم اعتراض و تهدیدات آمریکا اشاره و تاکید کرد که این مسأله بیانگر آن است که تل آویو نباید به سیاست های دولت کنونی آمریکا چندان دل ببندد، به ویژه اینکه ترامپ سیاست خارجی واضح و روشن و ثابتی ندارد./983/ب

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین  

 

ارسال نظرات