۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۱۴۱۷۵
کارشناس مسائل غرب آسیا:

هدف عربستان از پذیرش نظامیان آمریکایی فشار به جبهه مقاومت است

هدف عربستان از پذیرش نظامیان آمریکایی فشار به جبهه مقاومت است
سعیداوی با اشاره به موافقت عربستان با حضور ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا، گفت: هدف عربستان از پذیرش نظامی‌های آمریکا افزایش هزینه بر محور مقاومت است.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه حاکمان سعودی به اراده ملت و خداوند متکی نبوده و به آمریکا اتکا دارد، عنوان داشت: آل سعود، وامدار آمریکایی‌ها بوده و هست و برای ایجاد موازنه قدرت در منطقه، تلاش زیادی دارد از حمایت آمریکایی‌ها بهره‌مند شود و برای این امر هزینه‌های هنگفتی پرداخت کرده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آل سعود، علی رغم ریختن دلار‌های نفتی در جیب آمریکایی‌ها بدترین اهانت‌ها را از سوی آن‌ها متحمل شده است، تصریح کرد: تحولات منطقه‌ای اخیر و تغییر موازنه حداقل از حیث روانی به سود جمهوری اسلامی است، عربستان و جهان شاهد سقوط گرانترین پهپاد آمریکایی و عدم واکنش آمریکایی‌ها و تحقق حرف امام مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غطی نمی‌تواند بکند، هستند.

سعیداوی با بیان اینکه قدرت نمایی سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی و عرض اندام امنیتی ایران در صحنه بین الملل، حاکمان سعودی را بیش از بیش ترسانیده است، افزود: وابستگی عربستان به قدرت پوشالی آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود؛ از این رو آل سعود با ورود ۵۰۰ نیروی نظامی به عربستان موافقت کرده است، اما به واقع عربستان با چنین اقدامی می‌خواهد هزینه‌های کشور‌های مهاجم خود را در صورت حمله به نیرو‌های آمریکایی افزایش بدهد.

وی با بیان اینکه عربستان به دنبال افزایش هزینه‌های جنگ علیه یمنی‌ها است، ادامه داد: حاکمان سعودی به قدرت روزافزون یمنی‌ها در دفاع و هدف قرار دادن اهداف بیشتر در داخل خاک عربستان واقف شدند؛ بنابراین با حضور نظامی‌های آمریکا در خاک خود می‌خواهد یمنی‌ها را در مقابل آمریکا قرار دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه افزایش نیرو‌های نظامی در خاک عربستان، توقیف نفتکش انگلیسی و سقوط پهپاد با یکدیگر مرتبط هستند، گفت: ترامپ برای نشان دادن اقتدار آمریکا در خاورمیانه به دروغ از سقوط پهپاد ایرانی سخن می‌گوید در حالی که چنین دروغ رسوا کننده‌ای تنها برای موج سواری رسانه‌ای و کاستن از فشار‌های روحی و روانی خود و دولتمردانش است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات