۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۲۱۳

واکنش پامپئو به دستگیری جاسوسان سیا

واکنش پامپئو به دستگیری جاسوسان سیا
وزیر امور خارجه آمریکا به خبر وزارت اطلاعات ایران در خصوص شناسایی و دستگیری 17 جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «فاکس» به خبر دستگیری 17 جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در ایران واکنش نشان داد.

وی در پاسخ به سؤالی در این ارتباط، ضمن متهم کردن ایران به دروغگویی گفت که به طور خاص نمی‌تواند درباره این خبر اظهارنظر کند اما «ایران سابقه دروغگویی دارد».

پامپئو تصریح کرد: «دروغ گفتن به جهان، بخشی از ماهیت آنها (ایران) است. من تمامی اظهارنظرات ایران درباره اقداماتی که انجام داده‌اند را اغراق آمیز می دانم».

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) در داخل کشور خبر داد و گفت: احکام این جاسوسان صادر شده و برخی به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام می‌شوند.

وی همچنین در واکنش به توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز ضمن تأکید بر اینکه بریتانیا مسؤول حفظ امنیت کشتی‌های خود است، گفت: «بریتانیا مسؤول محافظت از کشتی‌های خود است. آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست».

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه هفته گذشته به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
دروغگو ترین دولت جهان آمریکا است و از قضای روزگار شخص ترامپ رکود گینس را در دروغگویی شکسته است
0
0
علی طلبه فیروزکوه
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جلسه شهادت خود مقابل کمیته‌ای از کنگره آمریکا آقای ترامپ را "نژادپرست"، "کلاهبردار" و "متقلب" توصیف کرد.
آقای کوهن در این جلسه از تمام کمک‌هایش به دونالد ترامپ و حمایت‌هایش از او اظهار پیشمانی کرد.

مایکل کوهن ماه دسامبر گذشته به جرم تخلف مالی در کارزار انتخاباتی آقای ترامپ از طریق حق‌السکوت دادن به یکی از معشوقه‌های او، فرار مالیاتی و همین طور دورغ‌گویی به کنگره به سه سال زندان محکوم شد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
هنوز چند روز از دروغ بزرگ و رسوایی ترامپ نگذشته که گفت ما پهباد ایران رو زدیم و خیلی زود دروغش معلوم شد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
وزیر دفاع اسبق آمریکا ادعاهای ترامپ علیه ایران را «دروغ» خواند

«ویلیام پری» به توئیت نوزدهم تیرماه ترامپ که در آن ادعا کرده بود، ایران مخفیانه در حال غنی سازی بوده، پاسخ داد و نوشت: اینها همه‌اش دروغ است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
جدیدترین وعده های انتخاباتی تزامپ برای دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا را میتوان در زمره بزرگ ترین دروغ هایی دانست که جهان تاکنون از زبان یک سیاست مدار شنیده است. ترامپ قول داده که در طول چهار سال بعدی ریاست خود سرطان را درمان و ایدز را از خاک آمریکا ریشه کن کند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
ترامپ گفته ایرانی‌ها دیگه شعار مرگ برآمریکا نمی‌دهند
از آخرین راهپیمایی ملت همیشه درصحنه‌ هنوز یک ماه نگذشته
البته راهپیمایی و شعار مرگ بر این و اون زیاد داریم، متوسط ماهی ۲مرتبه

دست به دست کنین،مطمئنم این کلیپ به ترامپ برسه، حتما به برجام برمی‌گرده
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
دروغ گویی ترامپ یک پدیده جهانی است و الان سایت هایی راه اندازی شده که کنتور دروغ گویی ترامپ هستند در این سایت ها لیست دروغ های ترامپ را ثبت کردند آماره عجیب بالای دوازده هزار دروغ
بد نیست در این باره خبری کار کنید همه سایت ها ی فارسی در این خصوص خبر کار کردند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
واشنگنتن‌پست گفته ترامپ هر ۲۴ ساعت هشت تا دروغ گفته
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
مرحبا به سربازان گمنام امام زمان عج
0
0