۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۴۲۳۶
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت حضور سازمان یافته مبلغان دینی در مناطق آسیب پذیر

ضرورت حضور سازمان یافته مبلغان دینی در مناطق آسیب پذیر
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حضور گسترده و سازمان یافته مبلغان دینی در مناطق آسیب پذیر استان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان دینی غرب استان در نوشهر با اشاره به آسیب پذیر بودن مناطق توریستی و گردشگری استان بر ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در این مناطق تأکید کرد.
 
وی با بیان این که متأسفانه امروز شاهد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در مناطق گردشگری و توریستی استان هستیم، افزود: به همین دلیل باید حضور فعالان فرهنگی و تبلیغی در این مناطق بیشتر تقویت شود.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که آسیب‌های فرهنگی موجود در مناطق توریستی موجب نگرانی بسیاری از دلسوزان نظام و کشور شده است، بیان داشت: دستگاه‌ها ونهاد‌های فرهنگی و دینی باید برای جلوگیری از گسترش مشکلات بیشتر تدبیری اصولی کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت نظارت بیشتر نهاد‌های مرتبط بر اماکن توریستی و گردشگری استان تأکید کرد و گفت: نباید مناطق گردشگری شمال کشور به محلی برای گسترش فساد و بی بندوباری عده‌ای خاص تبدیل شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز وضعیت برخی مناطق توریستی استان از لحاظ رعایت عفاف و حجاب مناسب نیست، تصریح کرد: نهاد‌های فرهنگی و دینی باید برای تقویت ارزش‌های دینی به ویژه فرهنگ عفاف و حجاب در این مناطق بیشتر تلاش کنند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که مسأله عفاف و حجاب باید به طور جدی از سوی نهاد‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حضور مستمر گروه‌های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی در این مناطق را کاهش دهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید در کنار برخورد‌های قانونی و قاطعانه با عوامل هنجارشکن در مناطق مختلف، اقدامات فرهنگی و دینی نیز مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: نباید بگذاریم عده‌ای به بهانه استفاده از مواهب طبیعی و گردشگری استان، به هنجارشکنی و فساد روی بیاورند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به نقش مبلغان دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که حضور روحانیت در هر منطقه‌ای موجب تقویت باور‌های دینی و معنوی شده است، تصریح کرد: باید حضور مبلغان دینی در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق آسیب پذیر تقویت شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات