۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۲۹۲
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

ایام تابستان فرصتی مناسب برای تقویت فعالیت تبلیغی طلاب است

ایام تابستان فرصتی مناسب برای تقویت فعالیت تبلیغی طلاب است
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه تعطیلی حوزه فرصتی برای شرکت در دوره های آموزشی است، گفت: از این ایام باید در زمینه تقویت فعالیت های تبلیغی بهره مند شد.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ایام تعطیلی مدارس علمیه فرصتی مناسب برای بهره بری بیشتر طلاب بوده و طلبه می تواند از این ایام در زمینه ارتقای سطح علمی خویش و یا در عرصه تبلیغ بکوشد و ایفای نقش کند.

وی با اشاره به اینکه طلاب سطح یک فرصت محدودتری نسبت به طلاب سطح دو در اختیار دارند، افزود: این طلبه ها باید از موقعیت هایی که در ایام تابستان دارند، در راستای کسب علوم دینی و مطالعه آزاد فعالیت کنند.

حجت الاسلام شمسی فر به بیان رسالت تبلیغی طلاب پرداخت و ادامه داد: طلاب سطح دو به بالا باید از ایام تابستان بهره مند شوند و در مساجد و کانون های فرهنگی هنری به انجام رسالت تبلیغی خویش بپردازند.

وی یادآور شد: در مدرسه علمیه برخی طلاب در ایام تابستان به سمت دروس ارتقایی می روند که یک پایه در حوزه را بگذرانند و شروع سال تحصیلی در پایه ای بالاتر تحصیل کنند و این اقدام با توجه به دارا بودن توانایی گذراندن دروس ارتقایی اقدامی شایسته است.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با تأکید بر ضرورت غنی سازی ایام تابستان گفت: پیشنهاد می شود طلاب در زمینه حفظ قرآن در ایام تابستان فعالیت داشته باشند.

وی بر ضرورت برنامه ریزی مدیران برای غنی سازی اوقات فراغت طلاب تأکید کرد و اظهار داشت: در ایام تابستان می توان دوره های آموزشی در زمینه های مختلف مشاوره، مکالمه زبان عربی، دروه های تدریس، تبلیغ، مقاله نویسی، پایان نامه نویسی و دوره های پژوهشی برگزار کرد و زمینه رشد و ارتقای استعداد طلاب در عرصه های مختلف را فراهم ساخت.

حجت الاسلام شمسی فر ایجاد وقفه و تعطیلی تابستان بین تحصیل طلاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این فاصله زمانی می تواند بسیار مفید و یا اگر بدون برنامه ریزی سپری شود ممکن است مضر نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید از ایام تابستان در راستای برگزاری و شرکت در دوره های آموزشی، مطالعه دروس جانبی حوزه و فرا گرفتن آموزش های مهارتی و تبلیغی بهره مند شد./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات