۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۱۴۲۹۸
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

اعضای شورای عالی حوزه افرادی صاحب نظر و دغدغه مند هستند + صوت

اعضای شورای عالی حوزه افرادی صاحب نظر و دغدغه مند هستند + صوت
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که اعضای شورای عالی افرادی صاحب نظر و دغدغه مند هستند، گفت: عدم آگاهی برخی طلاب از مشکلات حوزه موجب می شود سخنان نسنجیده بیان کنند.

حجت الاسلام غلامرضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر از فعالیت های شورای عالی حوزه های علمیه گفت: شورای عالی حوزه های علمیه برنامه های فراوانی را در دست اقدام دارد که البته باید در نهایی شدن آنها سریع تر عمل کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ارائه چند پیشنهاد در زمینه برنامه های شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: شورای عالی حوزه های علمیه باید برنامه ریزی مناسب در زمینه جذب طلاب داشته باشد به گونه ای که کیفیت فدای کمیت نشود یعنی تلاش شود افراد مستعد جذب حوزه علمیه شوند.

وی ادامه داد: همچنین امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی، نیاز است که طلاب از نظر علمی پشتیبانی شوند؛ زیرا بسیاری از طلاب مستعد ناچار هستند به کارهای جنبی بپردازند در نتیجه موجب می شود که در زمینه علمی ضعیف شوند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم احیای موقوفات حوزوی، گفت: احیای موقوفات می تواند باعث شود تا برنامه های حوزه با وضع بهتری دنبال شود و از سویی دیگر طلاب کمتر دغدغه مالی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اعضای شورای عالی حوزه های علمیه افرادی دغدغه مند و صاحب نظر هستند، اظهار کرد: بسیاری از طلاب از مشکلات، گرفتاری ها و شرایط حوزه آگاهی ندارند در نتیجه امکان دارد که سخنان نسنجیده ای بیان کنند.

وی اظهار داشت: البته طلاب باید بتوانند نظرات خود را در اختیار شورای عالی بگذارند و آنها نیز افرادی نیستند که به سخنان طلاب گوش ندهند اما تخریب کردن راه مناسبی نیست بلکه باید از طریق صحیح به این گونه امور پرداخت.

تعداد بازدید : 10

وی ارتباط اعضای شورای عالی حوزه علمیه با طلاب را ضروری دانست و گفت: هر طلبه باید هر پیشنهادی را که دارد به دست مسؤولان برساند که البته این ارتباط نیازمند سازوکار مناسبی است و امیدواریم مجمع نمایندگان طلاب بتواند چنین کاری را انجام دهد؛ از سوی دیگر صرف برگزاری جلسه کافی نیست بلکه باید به صورت واقعی انجام شود بدین صورت که در ایام منظمی فردی از مسؤولان در میان طلاب حاضر شود.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: ارتباط اعضای شورای عالی حوزه های علمیه با طلاب، برای طلاب نیز بسیار مهم است زیرا بسیاری از طلاب امروزه سر در گم هستند و چنین سردرگمی موجب شده است که هم طلاب ندانند چه کاری باید انجام دهند و هم مؤسساتی که به طلاب نیازمند هستند، محروم بمانند اما ارتباط مسؤولان و اعضای شورای عالی حوزه های علمیه موجب می شود طلاب از موقعیت خود آگاهی پیدا کنند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات