۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۱۴۳۰۹
مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

وظیفه خطیر استعدادهای برتر برای احیای تمدن اسلامی

وظیفه خطیر استعدادهای برتر برای احیای تمدن اسلامی
حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه طلاب استعدادهای برتر باید با مجلات‌ علمی مختلف ارتباط داشته باشند، گفت: باید کارگاه‌های آشنایی با پایگاه‌های دانش برای طلاب برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ربانی در نشست و بازدید استعدادهای برتر حوزه‌ علمیه خواهران استان قم شد با بیان اینکه ما در عرصه علم و دانش باید سنگربان، مدافع مکتب و یاریگر دین خدا باشیم بیان کرد: استعدادهای برتر وظیفه مضاعف و بیشتری در عرصه علم و دفاع از مکتب اسلام دارند.

وی با اشاره به اینکه حرکت مبارک، ریشه‌دار، ضروری و بایسته‌ای به نام تمدن اسلامی شروع شده است اظهار کرد: تمام دنیا تلاش می‌کند تا مسلمانان همواره فرودست و در جهالت باشند.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امروز مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه ما تلاش برای احیای تمدن اسلامی است افزود: بیشترین بار این وظیفه خطیر بر دوش استعدادهای برتر است.

وی تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که ما در جریان تمدن سازی نخبگانی باید به آن توجه کنیم ایجاد ارتباط شایسته و عالمانه با منابع علمی و دینی است، خواهران طلبه محققه باید نسبت به رصد و ارتباط با منابع علمی توجه کافی داشته باشد.

حجت‌الاسلام ربانی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین عناصر تعالی، رشد و بالندگی این است که با منابع و پایگاه‌های دانشی ارتباط بروز داشته باشد، برای بروز بودن در عرصه پژوهشی باید با منابع و پایگاه‌های دانشی ارتباط مستمر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طلاب استعدادهای برتر باید با مجلات علمی، تازه‌های دانشی و حرف‌های نو در موضوعات مختلف ارتباط داشته باشند تشریح کرد: باید کارگاه‌های آشنایی با پایگاه‌های دانش برای طلاب برگزار شود.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: رسالت مرکز مشاوره پژوهشی حوزه علمیه خواهران این است که طلاب را با تازه‌های دانشی آشنا کرده و دسترسی طلاب را با پایگاه‌های علمی و دانشی تسهیل کند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات