۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۱۴۳۱۳
حجت الاسلام مقیمی حاجی ارائه داد؛

معرفی اجمالی درسنامه «غناء و موسیقی» رهبر انقلاب

معرفی اجمالی درسنامه «غناء و موسیقی» رهبر انقلاب
دبیر همایش کتاب سال حوزه به ارائه معرفی اجمالی از درسنامه «غناء و موسیقی» رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی دبیر همایش کتاب سال حوزه در آیین معرفی درسنامه غنا و موسیقی رهبر معظم انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقهی ولی امر(عج) برگزار شد، با اشاره به جایگاه با اهمیت تحصیل در عرصه علوم دینی گفت: خداوند را شاکریم که این توفیق را به ما داده است تا در راستای اعتلای فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) گام برداریم.

وی به لزوم توجه اساتید خارج حوزه به موضوعات فقه مضاف اشاره کرد و ادامه داد: آیات اراکی و شب زنده دار از بزرگوارانی هستند که در فضای فقه سنتی به مسائل فقه مضاف توجه دارند و درسنامه غنا و موسیقی در پرتو ارشادات این بزرگواران محقق شده است.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال 69 سلسله درس های خارج خودشان را کلید زدند، اظهار داشت: درسنامه غنا و موسیقی محصول 75 جلسه از درس های خارج رهبری بوده و به صورت درسنامه ای تنظیم شده است تا همانند کتاب نباشد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه تأکید کرد: رهبری در درس خارج خود مباحث لغوی غنا و موسیقی و حدود 100 روایت را در این زمینه بررسی سندی و رجالی می کنند؛ جامعیت آرای مهم از جمله آرای محقق اردبیلی، امام(ره) و آیت الله خویی از ویژگی های این درسنامه بوده و ایشان ضمن مورد توجه قرار دادن این آرای مهم برخی از آنها را تأیید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در زمینه غنا و موسیقی بحث های اصولی دقیقی نیز داشته اند، عنوان کرد: ایشان همچنین در زمینه غنا و موسیقی حدود 48 پرسش را پس از آن که مورد بررسی قرار داده اند، پاسخ می دهند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با بیان اینکه رهبری در زمینه بررسی غنا و موسیقی میان معنای لغوی و عرفی این مفهوم تفاوت قائل شده و مرزبندی دقیقی در این زمینه داشته اند، یادآور شد: ایشان پس از بررسی دقیق غنا و موسیقی معنای «لهوی مضل عن سبیل الله» را به وضوح بیان می کنند و معیار غنا و موسیقی را «لهوی مضل عن سبیل الله» دانسته و تحریک شهوت، بی مبالاتی و سوق دادن به سوی کارهای حرام را از مصادیق این موضوع می دانند./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات