۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۱۴۳۲۱

دیدار شورای فرماندهی تیپ امام صادق با آیت الله اراکی

دیدار شورای فرماندهی تیپ امام صادق با آیت الله اراکی
فرمانده، اعضای شورای فرماندهی و فرماندهان گردان‌های تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق با آیت الله دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر عزت الله معتمد فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق (علیه السلام) با اشاره به مأموریت ها و رسالت های تیپ83 اظهار داشت که مقام معظم رهبری در سخنانی چنین فرموده اند از وقتی این تیپ تشکیل شده، چارچوب خوبی برای حوزه های علمیه است تا بتوانند حضور خودشان را در صحنه های مختلف نشان دهند. این تیپ کمک خواهد کرد در حالیکه جنگ هم وجود ندارد باز طلبه ها در عالم جنگ و حال و هوای جنگ باشند و این یک امر واقعا واجب و لازمی است. به همین خاطر است که خوشحالیم از اینکه این تیپ هست.

فرمانده تیپ 83 در ادامه سخنان خود، تزریق شور و روحیه انقلابی به حوزه علمیه، حفظ جهت و هویت انقلاب و اندیشه های امامین انقلاب را از وظایف اصلی و مهم تیپ 83 برشمرد و در ادامه چنین بیان داشت: طلاب انقلابی و ولایی از عدم تحقق مطالبات رهبری در نهاد حوزه و روحانیت، دغدغه ها و نگرانی هایی دارند، چون تحقق بخشیدن به مطالبات رهبری یک واجب فوری و یک رسالت الهی برای کلیه مسئولین حوزوی است.

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: افتخار دارم که در حضور شما (تیپ 83) هستم. در حضور کسانی که جامع بین فضیلت ایمان، علم و جهاد هستند و جلوه های برجسته وفاداری به دو میثاق با خدا هستند، نخست میثاق اطاعت و دیگری میثاق نصرت.

ایشان در ادامه افزود قوام جامعه ولایی وابسته به پایبندی مردم به دو میثاق اطاعت از ولی و نصرت او است و اگر امروزه برخی ادعای اطاعت از رهبری عظیم الشأن را دارند اما گاهی برای دستیابی به اهداف خود، ولی فقیه زمان را تحت فشار قرار میدهند، این امر حاکی از آن است که آنها تنها در ظاهر و گفتار مطیع ولایت هستند اما اعتقادی به نصرت و یاری عملی رهبری عزیز ندارند. اثبات صداقت در اطاعت از ولی با استراتژی ابتکار عمل و پیشتازی در نبرد با دشمن از سوی مردم در جهت نصرت ولی فقیه، مرز بین ایمان راستین و نفاق است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سرنگونی پهباد آمریکایی و نیز توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط سربازان اسلام و ولایت اظهار داشت که امروزه همه جهانیان به این باور رسیده اند که ایران اسلامی ابر مطلق جهان خواهد بود، نه یک ابر قدرت در کنار دیگر ابرقدرت ها.

آیت الله اراکی ضمن بیان برخی آیات قرآن کریم و نیز فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند ابزار کار دشمن ترساندن است، خاطرنشان کرد قدرتی که ایمان ایجاد می کند آن است که مومنان نه خوفی از آینده دارند و نه حزن و اندوهی از آنچه که در گذشته از دست داده­اند و بر این اساس اگر به پیام آیه شریفه لاخوف علیهم و لا هم یحزنون که پیام شهدا است عمل می­گردید، بلای برجام و تحریم ها به ملت ایران تحمیل نمی­شد./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات