۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۱۴۳۳۷
مدیر مرکز مطالعات، برنامه ریزی و بودجه حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

فعالیت های حوزه خراسان در دو بخش عمومی و تخصصی

فعالیت های حوزه خراسان در دو بخش عمومی و تخصصی
ظهیری گفت: بر اساس مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت های حوزه علمیه خراسان به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، سید مجید ظهیری مدير مركز مطالعات، برنامه ريزي و بودجه در دیدار آیت الله سید مصباح عاملی با حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه بر اساس مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت های حوزه علمیه خراسان به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم شده است، اظهار کرد: در بخش عمومی که همان فعالیت های جاری حوزوی است، 7 محور دانشی مهم قرآن و عترت، اخلاق و تربیت، فقاهت و مجتهدپروری، حکمت و کلام، ادبیات، تبلیغ و سیاست و جامعه ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در سطح تخصصی نیز فعالیت هایی انجام شده است، گفت: ایجاد هیئت های اندیشه ورز اسلام، «ادیان و ارتباطات میان فرهنگی»، «حوزه جامعه و تمدن اسلامی»، «هنر، رسانه و فضای مجازی»، «اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی » و «خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی اسلامی» از دیگر کارهایی می باشد که محصولات خوبی نیز ارائه داده است.

همچنین حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان در این دیدار با اشاره به تعداد 40 هزار طلبه خراسانی و 183 مدرسه فعال در این حوزه، ابراز کرد: یکی از تحولات مدنظر مقام معظم رهبری درباره آموزش است که بر این اساس نظام جامعه آموزشی را در سه مقطع عمومی، تخصصی و عالی تعریف کردیم.

وی افزود: در این نظام چهار عرصه دانشی، روشی، بینشی و ارزشی برنامه ریزی شده و 22 رشته تخصصی و 6 رشته عالی به منظور پاسخگویی به حوزه، نظام، جامعه و بین الملل ایجاد شده است.

در این دیدار، حجت الاسلام مقامی نیز از فعالیت در عرصه های عمومی و تخصصی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه گفت و اظهار کرد: در حال حاضر 12 مرکز و مدرسه تخصصی با رویکرد قرآنی و معارف اهل بیت(ع) فعالیت دارند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات