۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۴۳۹۳
نماینده ولی فقیه در سوریه:

زیارت مدرسه تربیتی است | زیارت با معرفت مانع انحراف می شود

زیارت مدرسه تربیتی است | زیارت با معرفت مانع انحراف می شود
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: زیارت تنها برای اجر و ثواب بردن نیست بلکه زیارت مدرسه تربیتی است که اگر با معرفت باشد، دنیا و آخرت انسان آباد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، نماینده ولی فقیه در سوریه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی زیارت را مدرسه تربیتی بیان و اظهار کرد: زیارت تنها برای اجر و ثواب بردن نیست بلکه مدرسه است که با آن دنیا و آخرت انسان تأمین می شود.

وی با اشاره به این که دین برای حیات بشر در همه جنبه ها دستورات تربیتی تعیین کرده است، گفت: رساله های فقها آینه ای تمام نما است که با نگریستن، دقت و تأمل در آن مجموعه ای از برنامه های تربیتی دیده می شود که به دنبال رشد و تربیت و ارتقای فرهنگی، فهم، مادیت و معنویت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی افزود: التزام احکام الهی منحصر به آباد کردن آخرت نیست بلکه قبل از آخرت، زندگی دنیایی انسان تأمین و هدفمند می شود پس در حقیقت مرجع تقلید با سال های متمادی درس خواندن، تحقیق و پژوهش و نوشتن رساله عملیه آینه ای را به دست ما می دهد تا بتوانیم سال های زندگی دنیای خود را قبل آخرت مهیا کرده و تربیت شویم.

وی زیارت اهل بیت(ع) را موجب آباد شدن دنیا و آخرت بیان و ابراز کرد: منظور از تامین آخرت یعنی رحمت خدا شامل حال بندگان خدا شده، از معیت با معصومین بهره مند می شوند و محاسبه اعمال آن ها به راحتی انجام می شود اما معنای تأمین دنیایی این است که زندگی ما بابرکت می شود.

نماینده ولی فقیه در سوریه زیارت را مانع انحراف دانست و گفت: چون با زیارت با امام پیوند ایجاد می شود، انسان در صراط قرار می گیرد و آن گاه که دست انسان در دست امام باشد، انحراف معنی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی معرفت و محبت را از کلاس های مدرسه تربیتی زیارت بیان و ابراز کرد: زیارت تنها منحصر به شیعیان نیست، و همه ادیان محبت اهل بیت را دارند و به زیارت آن ها مشرف می شوند اما بهره بردن از معرفت ویژه کسانی است که با معرفت قدم برمی دارند و مقام و جایگاه او را بدانند و اگر زیارت با معرفت باشد دنیا و آخرت انسان آباد می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات