۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۱۴۳۹۶
عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب:

برخی نقدها به شورای عالی حوزه غیر منصفانه است

برخی نقدها به شورای عالی حوزه غیر منصفانه است
حجت الاسلام سعیدی با بیان این که اعضای شورای عالی حوزه های علمیه اهل تحول هستند، برخی نقدها به این شورا را غیر منصفانه توصیف کرد.

حجت الاسلام سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اعضای شورای عالی حوزه های علمیه از نخبگان حوزوی هستند، اظهار کرد: اعضای شورای عالی حوزه در تمامی زمینه ها اعم از انقلابی و اجرایی از استعداد ویژه ای برخوردار هستند؛ بنابراین در هر دوره ای که به عمر شورای عالی حوزه های علمیه افزوده می شود رشد و پویایی مصوبات شورا خود را نشان می دهد.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به هفتمین دوره شواری عالی حوزه های علمیه گفت: انتخاب مدیر حوزه های علمیه و هماهنگی وی با اعضای شورای عالی، همچنین انتخاب آیت الله حسینی بوشهری به عنوان دبیر شورای عالی موجب توفیقات و ثمرات بیشتری در حوزه علمیه شده است.

وی ادامه داد: مصوبات شورای عالی حوزه های علمیه و پیگیری هایی که این شورا انجام می دهد نشان دهنده ایجاد روند رو به رشدی در شورای عالی است؛ اقدامات مربوط به آموزش و پژوهش، حضور حوزه در عرصه های اجتماعی، همکاری و همراهی در مسیر گام دوم انقلاب و مجموعه آنچه که حوزه باید به عنوان پشتوانه علمی داشته باشد، سیاست گذاری آن از سوی شورای عالی حوزه انجام شده است.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: اعضای شورای عالی حوزه های علمیه اهل تحول هستند و از شخصیت های برجسته نظام همچنین الگو و اسوه تحول در حوزه علمیه به شمار می روند.

وی ادامه داد: البته تمام اهداف اعضای شورای عالی حوزه های علمیه به دلیل مشکلاتی که در مسیر آنها وجود دارد به نتیجه نرسیده است اما دلیل بر این نیست که اعضای شورای عالی دنبال تحول نیستند یا این که در زمینه تحول کاری انجام نداده اند که چنین برداشتی غیر منصفانه است.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اضافه کرد: افرادی که مدعی تحول هستند نیز در برخی موارد نظرات قابل قبولی بیان می کنند اما تحول در حوزه علمیه دارای معیار و شاخصی است که آن را اعضای شورای عالی حوزه های علمیه مطرح می کنند زیرا جایگاه حقوقی و واقعی تحول به دلیل ارتباط اعضای شورای عالی حوزه های علمیه با مراجع و رهبر معظم انقلاب برای شورای عالی حوزه های علمیه است که آنها نیز با جان دل پیگیر اجرایی کردن تحول در حوزه علمیه هستند.

وی ادامه داد: چنانچه پیش از این نیز بیان کردم در مسیر اجرایی شدن تحول در حوزه علمیه مشکلات فراوانی وجود دارد و بنده که بیش از بیست سال است در بدنه اجرایی حوزه علمیه هستم متوجه می شوم که در بحث مصوبات شورای عالی حوزه های علمیه چه می گذرد و چه مشکلاتی از زمین و زمان در مسیر اعضای شورای عالی حوزه های علمیه در زمینه تحول قرار می گیرد، بنابراین نقدهایی که در زمینه عمل نکردن اعضای شورای عالی در مسیر تحول مطرح می شود غیر منصفانه است.

حجت الاسلام سعیدی با تأکید بر این که اعضای شورای عالی حوزه های علمیه باید با بدنه طلاب ارتباط داشته باشند، گفت: البته تمامی اعضای شورای عالی حوزه های علمیه از اساتید برجسته حوزه علمیه به شمار می روند و در کلاس های درس خود با بدنه طلاب ارتباط دارند اما این مقدار کافی نیست و ما نیز پیگیر هستیم که اعضای شورای عالی ارتباط بیشتری با بدنه طلاب و حتی مؤسسات حوزوی داشته باشند.

وی ادامه داد: ارتباط اعضای شورای عالی حوزه های علمیه با بدنه طلاب هر مقدار افزایش پیدا کند در رشد مصوبات مؤثر خواهد بود؛ همچنین موجب خواهد شد نگاه رییس و مرئوسی که در نهادها و سازمان های غیر حوزوی وجود دارد در میان طلاب وجود نداشته باشد و طلاب بدانند که مسؤلان حوزوی در کنار آنها هستند.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اضافه کرد: اعضای شورای عالی حوزه های علمیه در چند سال اخیر ارتباطات مناسبی با بدنه طلاب داشته اند به عنوان مثال برخی از آنها در ایام هفته در مدارس علمیه و در بین طلاب حضور یافته و در تعطیلات به مدارس علمیه استان ها مراجعه و از نزدیک با طلاب شهرستان ها ارتباط برقرار می کنند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
مصطفی رستمی
ارسال نظرات