۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۱۴۳۹۷
در مدرسه علمیه فیضیه مازندران؛

سومین جلسه دفاعیه پایان نامه‌های سطح ۳ برگزار شد

سومین جلسه دفاعیه پایان نامه‌های سطح ۳ برگزار شد
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری سومین مرحله جلسه دفاعیه پایان نامه های سطح سه در این مدرسه علمیه خبر داد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ساری از برگزاری سومین مرحله جلسه دفاعیه پایان نامه های سطح سه در این مدرسه علمیه خبر داد.
 
وی با بیان این که جلسات دفاعیه پایان نامه سطح سه در روزهای 27 و 28 تیر ماه در این مدرسه علمیه برگزار شد، افزود: این جلسه به مدت دو روز و با حضور داوران مجرب برگزار شد.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، زمان استحقاق مجنی علیه نسبت به دیه، مهریه و رابطه آن با نحوه پرداخت در قرآن و روایات معصومین(ع)، چیستی و مصادیق شأن اجتماعی در ابواب گوناگون فقه، ورشکستگی از منظر فقه و حقوق، بررسی فقهی تسهیلات بانکی از نگاه امامیه، معیار و میزان شرط مخالف کتاب و سنت، بررسی فقهی و حقوقی لقطه، بررسی موارد حرمت ابدی در نکاح، خلوت؛ موضوع شناسی، احکام و آثار مترتب بر آن و بررسی فقهی جنگ روانی؛ ماهیت مصادیق و احکام آن را از جمله موضوعات یازده پایان نامه جلسه دفاعیه این مدرسه علمیه اعلام کرد.
 
حجت الاسلام فاضل در بخش دیگری از سخنان خود به مهم ترین برنامه های پژوهشی دهمین دوره ارتقایی مدرسه علمیه فیضیه مازندران اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه روش تحقیق، آموزش نرم افزارهای نور، کاربرد وورد در پژوهش، آموزش خط تحریری، اصول نویسندگی، اصول داستان نویسی، مسابقه کتابخوانی و مدیریت تحصیلی از جمله مهم ترین برنامه های معاونت آموزش در دهمین دوره علمی آموزشی این مدرسه علمیه است.
 
وی در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری نشست های علمی در حاشیه دهمین دوره علمی آموزشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست های علمی یکی از بهترین راه های تقویت امر تحقیق و پژوهش در میان طلاب است.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، همچنین به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دهمین دوره علمی آموزشی این مدرسه خبر داد و تصریح کرد: این نشست ها پیرامون موضوعات مهم و مورد نظر و دغدغه مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام فاضل با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب پژوهشی در سطح مدارس علمیه، بر ضرورت برنامه ریزی صحیح به منظور احیاء و بهره گیری مناسب از این ظرفیت های ارزشمند تأکید کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت پژوهش در حوزه را یک اصل مهم دانست و با بیان این که رونق و نشاط علمی در حوزه با تقویت پژوهش محقق خواهد شد، بیان داشت: خوشبختانه در سال های اخیر بسترهای لازم برای رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه فراهم شده است.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که پژوهش یکی از ارکان مهم و تأثیر گذار در رونق علمی حوزه های علمیه است، تصریح کرد: پیشرفت های علمی که امروز در حوزه وجود دارد محصول تحقیقات و پژوهش هایی است که در ادوار مختلف از سوی علما و بزرگان حوزه صورت گرفته است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات