۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۴۴۰۳
آل‌حبیب:

معامله قرن محکوم به شکست است

معامله قرن محکوم به شکست است
سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل گفت که طرح به اصطلاح «معامله قرن» با نیات شوم طراحی و بر مفروضات نادرست و رهیافت‌های که قطعاً شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «اسحاق آل‌حبیب» سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: آرمان فلسطین براساس مبارزه یک ملت برای آزادی، استقلال، کنترل کامل بر سرزمین آباء و اجدادی، حفظ هویت فرهنگی و مذهبی، و حفظ شرافت و عزت بنا شده و تقلیل چنین آرمان مقدسی به بهبود وضع اقتصادی، اشتبا‌ه‌ترین رهیافت برای حل معضل فلسطین است.

از نظر وی، حل بحران فلسطین بدون توجه به ریشه‌های بنیادین آن میسر نیست و به همین خاطر، چون اشغال غیرقانونی فلسطین ریشه اصلی این بحران بوده، تنها راه حل آن نیز خاتمه اشغال است.

آل‌حبیب در سخنانش در نشست شورای امنیت عنوان کرد:‌ تحول عمده از زمان نشست قبلی، تلاش ها جهت اجرای عملی به اصطلاح «معامله قرن» از طریق تشکیل نشستی در بحرین در مورد فلسطین بود. این طرح با نیات شوم طراحی و بر مفروضات نادرست و رهیافت های غیرواقعی بنا شده و مسلماً محکوم به شکست است.

وی افزود: این پیشنهاد با نیات شوم ارائه شده است چون توسط آمریکا ارائه شده که به سیاست‌های جانبدارانه و حمایت‌های بی‌قید و شرط از تل آویو عملکرد ناعادلانه نسبت به فلسطینی‌ها معروف است. آخرین نمونه اقدامات آن، انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی حاکمیت بر جولان اشغالی سوریه بود که هر دو نقض فاحش قواعد آمره حقوق بین الملل به شمار می‌روند.

آل‌حبیب خاطرنشان کرد: اساساً، خلال هفت دهه گذشته، شورای امنیت به دلیل حمایت بی قید و شرط آمریکا از تل آویو، نتوانسته قدرت اشغالگر را به خاتمه اشغال وادار سازد.این حمایت مداوم در زمانی که شدیدترین و وحشیانه‌ترین جنایات را مرتکب می‌شود، رژیم صهیونیستی را برای تداوم ارتکاب نظام مند تمامی جرایم بین‌المللی، در بی کیفری کامل، تشجیع کرده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات