۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۱۴۴۰۶
اکبری تشریح کرد؛

زمان و نحوه پذیرش حوزه‌های خواهران چهارمحال و بختیاری برای سال تحصیلی جدید

زمان و نحوه پذیرش حوزه‌های خواهران چهارمحال و بختیاری برای سال تحصیلی جدید
اکبری گفت: امسال پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران دارای آزمون ورودی است، در صورتی که در سال‌های گذشته تنها مصاحبه ملاک پذیرش بود.
خانم طاهره اکبری، معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از ۲۳ تیرماه اظهار کرد: نام نویسی از متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران تا ۲۱ مردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نام نویسی به دو صورت اینترنتی و حضوری صورت می‌گیرد، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و یا اینکه با حضور در مدارس علمیه خواهران این استان در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، بروجن، کیار، بن و کوهرنگ اقدام به نام نویسی برای حضور در حوزه‌های علمیه خواهران کنند.

خانم اکبری با بیان اینکه نحوه پذیرش امسال با سال‌های گذشته یک تفاوت عمده دارد، تصریح کرد: امسال پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران دارای آزمون ورودی است؛ در صورتی که در سال‌های گذشته تنها مصاحبه ملاک پذیرش بود.

وی با اشاره به اینکه آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران به صورت سراسری در هفتم شهریورماه جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، از ۱۲ تا ۲۵ شهریورماه مصاحبه شفاهی صورت می‌گیرد.

معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نتایج نهایی پذیرش امسال نیز اول مهرماه اعلام می‌شود، ادامه داد: به یقین کیفیت پذیرش امسال رشد بهتری خواهد داشت چراکه آزمون ورودی خود یک فیلتر علمی است.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت کیفی سازی امور پیش برویم و این از ضرورت‌های امروز حوزه‌های علمیه خواهران است، گفت: به یقین تنها در سایه بالا بردن کیفیت می‌توان به هدف نهایی که همان ترویج معارف ناب اسلام است، برسیم.

خانم اکبری با بیان اینکه پیش بینی جذب امسال در حوزه‌های علمیه خواهران کمی سخت است چراکه متقاضیان باید حتما در آزمون ورودی حداقل امتیاز را بگیرند، اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری آمادگی جذب بیش از ۲۰۰ طلبه جدیدالورود برای سال تحصیلی جدید وجود دارد که در صورت با بودن میزان پذیرش و قبولی در آزمون کتبی و شفاهی این فرصت برای آن‌ها فراهم خواهد شد. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات