۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۱۴۴۰۷
رییس مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل بیت:

برخی با دم زدن از «تحول» دنبال مطرح کردن خودشان هستند

برخی با دم زدن از «تحول» دنبال مطرح کردن خودشان هستند
حجت الاسلام الماسی هدف و مقصود برخی از مدعیان تحول را مطرح و بزرگ کردن خودشان در حوزه دانست و نه دنبال کردن تحول واقعی.

حجت الاسلام علی الماسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با مناسب دانستن عملکرد دوره هفتم شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: دوره هفتم شورای عالی حوزه های علمیه به دلیل اعضایی که در آن هستند دارای عملکرد بسیار خوبی است و پیشنهادات ارائه شده به شورا را پیگیری می کردند البته بازهم می تواند بهتر باشد.

رییس مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل‌البیت‌‌(ع) با بیان این که برخی جریان های تحول خواه درون حوزوی به تخطئه شورای عالی حوزه دست زده اند، گفت: رهبر معظم انقلاب به اعضای شورای عالی دستور داده اند که حتما مصوبات و برنامه های خود را در مرئی و منظر مراجع قرار دهند و این شورا به نظرات ارزشمند مراجع بزرگوار تقلید نیز توجه دارد.

وی ادامه داد: برخی افراد که مدعی تحول در حوزه هستند و علی الظاهر می خواهند پرچمدار تحول باشند اما در حد آن نیستند عملا با نهادهای مختلف حوزوی و نه تنها با شورای عالی به صورت علنی مبارزه می کنند؛ در حالی که مخالفت با شورای عالی عملا نوعی مخالفت با مراجع است؛ زیرا شورای عالی حوزه باید در مصوبات خود حداقل نظر دو تن از مراجع را به دست آورد که این نکته بسیار مهم است اما برخی به آن توجه نمی کنند و شاید از آن نیز آگاهی نداشته باشند.

حجت الاسلام الماسی با تصریح بر این که تحول در حوزه علمیه بسیار مهم است و هیچ فردی آن را رد نمی کند، اظهار کرد: تحول در حوزه علمیه دارای سابقه تاریخی است و رهبر معظم انقلاب و دوستان ایشان در زمان مرحوم حضرت آیت الله بروجردی از افرادی بودند که درخواست تحول ویژه، در حوزه علمیه را داشته اند.

وی با بیان این که تحول در حوزه ضروری است اما تحول خواهی قابل مصادره نیست، گفت: چه بسا به نظر می رسد عده ای می خواهند با این شعار خودشان را در حوزه علمیه پررنگ کنند و تحول را بهانه و ابزاری برای مطرح شدن خود می دانند که چنین تحول خواهی را شهید کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر تحول خواهی منحصر به عده یا پرچم عده ای خاص با رفتارهایی که شاید مطلوبیت اخلاقی نداشته باشد مواجه شود، موجب می شود افرادی که در ایجاد تحول شک دارند به عدم تحول رأی دهند؛ چنانچه امروزه برخی گمان می کنند تحول به معنای مبارزه با میراث علمی، کتب اصیل حوزوی و روش مرحوم شیخ است؛ بنابراین می گویند تحول نباید باشد در حالی که چنین موردی تحول خواهی نیست.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه گروه های کوچک با مصادره کردن تحول و استفاده نا مناسب از آن، تحول در حوزه علمیه را شهید کرده اند؛ ما در عین حال که معتقد به لزوم تحول خواهی هستیم، معتقد هستیم که تحول خواهی در حوزه باید بدور از سطحی نگری باشد./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
طلاب باید شئون طلبگی را حفظ کنند.
3
0
منتظر الظهور
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
شما که صوت مصاحبه رو داشتید، آیا تصویری از استاد الماسی نداشتید؟
3
0
ناشناس
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
به به نظر می رسه بهتر بود تصویر آقای الماسی را هم منتشر می کردید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹
لال شو بابا تو جرئت داشتی عکس خودتو پخش میکردی
2
0
هومن
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
بی ادب. اون که حرف بدی نزده.
میگه از آقای الماسی تصویر بذارین مخاطبا بشناسنش.
قاسم صفایی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
ایشون از فضلای حوزه هستند که در مرکز تبلیغ بین الملل زیر نظر دفتر تبلیغات کار میکنند و مولف کتب فقهی هم هستند.
2
0