۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۱۴۴۲۴
آیت الله کعبی:

شیخ زکزاکی فرصتی برای وحدت و صلح ملی در نیجریه است

شیخ زکزاکی فرصتی برای وحدت و صلح ملی در نیجریه است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شیخ زکزاکی فرصتی برای وحدت و امنیت ملی و صلح و همبستگی در نیجریه است.
آیت الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شهادت تعدادی از شیعیان نیجریه به دست نیرو‌های ارتش عنوان داشت: این راهپیمایی در حمایت از شیخ زکزاکی صورت گرفت و ما نسبت به زندانی شدن و وضعیت جسمانی وخیم روحانی جلیل القدر شیخ زکزاکی نگران هستیم.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، روحانیت، مراجع تقلید، اساتید حوزه، جامعه مدرسین و همه اقشار حوزه در کنار عموم ملت ایران همچون آزادی خواهان جهان نگران وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی هستند، افزود: شیخ زکزاکی فرصتی برای وحدت و امنیت ملی و صلح و همبستگی در نیجریه است و دولت نیجریه با از دست دادن چنین فرصتی، از لحاظ ثبات و امنیت به هم می‌ریزد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به دولت نیجریه توصیه می‌کنیم براساس اصول حقوق بشر و توجه به مصالح ملی و وضعیت نامساعد سلامتی شیخ زکزاکی، به مطالبه بر حق مردم نیجریه پاسخ مثبت داده و شیخ زکزاکی را برای ادامه سیر مداوا آزاد کند.

آیت الله کعبی ادامه داد: حرکتی که شیخ زکراکی پیش می‌برد، عقلانی و برخوردار از حکمت است که در چارچوب قوانین و مقررات کشور نیجریه می‌باشد؛ از این رو دولت نیجریه باید چنین فرصتی را برای آشتی ملی و درک شرایط ویژه شیعیان فراهم کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت نیجریه به مطالبه بر حق شیعیان خود پاسخ مثبت دهد و امت اسلام را از نگرانی خارج کند./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات