۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۴۴۴۰
به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه؛

همایش نخبگان و استعدادهای برتر تبلیغی برگزار شد

همایش نخبگان و استعدادهای برتر تبلیغی برگزار شد
همایش نخبگان و استعدادهای برتر تبلیغی با حضور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، مدیران و مسئولان این معاونت در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش نخبگان و استعدادهای برتر تبلیغی به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

هدف از این همایش هم فکری و استفاده از نخبگان و استعدادهای برتر تبلیغی برای استفاده،‌بهتر در امر تبلیغ، رفع آسیب ها و ارائه راهکارهای بهتر برای تبلیغ دین عنوان شده است.

حجت الاسلام غلامرضایی قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی در ابتدای این همایش گفت: معاونت تبلیغ از بخشی هایی چون دفتر معاونت، دفتر برنامه ریزی و نظارت، دفتر امور استانها و معاونت تبلیغ استانها تشکیل شده است و در حال حاضر400 نفر به عنوان معاون تبلیغ،در سراسر کشور مشغول فعالیت می باشند.

وی افزود: مدیریت نیز از بخش هایی چون امور مبلغان و هجرت، همکاری با سازمان ها و نهادها، مطالعات و پژوهش های تبلیغی و فرهنگی، ادیان و فرق،امور فرهنگی، هنر و رسانه می باشند.

حجت الاسلام غلامرضایی تصریح کرد: هم اکنون سه هزار و سیصد مبلغ در طرح هجرت مشغول فعالیت هستند. درگذشته این تعداد به 8 هزار نفر مبلغ رسیده بود، ولی چون طرح هجرت کوتاه مدت، به سازمانهای دیگر واگذار شده این تعداد به 3 هزار مبلغ هجرت بلند مدت تقلیل یافته است.

قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی گفت: هم اکنون 2 هزار و 500 مبلغ در مدارس آموزش و پرورش مشغول فعالیت می باشند. در همین رابطه مهد امین با حضور 150 مبلغه همراه در استانها راه اندازی و مشغول فعالیت می باشد.

وی بیان کرد: نقد کتابهای آموزش و پرورش از دیگر کارهایی است که در مدیریت مطالعات و پژوهش های تبلیغی و فرهنگی انجام می شود. در همین رابطه 10 دوره کتاب احکام برای بخش های مختلف مدارس آموزش و پرورش درحال تألیف است.

حجت الاسلام غلامرضایی گفت: بخش دیگر ادیان و فرق است. این مدیریت در عناوین مختلف فرق و ادیان مشغول تربیت مبلغ و پاسخ گویی به شبهات است. در همین رابطه شورای خیرالبریه برای تبلیغ دین و تشیع و برای مقابله با فرق و ادیان راه اندازی شده است.

قائم مقام معاون تبلیغ حوزه های علمیه افزود: بخش آخر مدیریت امور فرهنگی، هنر و رسانه است. این طرح مورد تأکید رهبر انقلاب است. در همین رابطه محتوایی تألیف شده و مبلغینی هم در بخش اینترنتی و فضای مجازی مشغول فعالیت می باشند.

در ادامه برنامه مبلغان حاضر در جلسه به بیان دغده‌ها و ارائه پیشنهادات خود در عرضه تبلیغ پرداختند؛ که تربیت مبلغان متخصص در حوزه های مختلف بیان احکام، تفسیر، تبلیغ، فرق و ادیان، حضور مبلغان قوی در مناطق آسیب پذیر، حضور مبلغان درمناطق محروم، حمایت ازمبلغان به صورت قوی تر و بهتر، توجه بیشتر به مبلغین بین المللی، اعزام مبلغین به خارج کشور برای تبلیغ تشیع، تربیت مبلغ مدرن و زبان دان، استفاده از نخبگان تبلیغی در موارد مختلف تبلیغی، فرق و ادیان و...، بیان مباحث انگیزیشی برای مبلغان، ایجاد امید در بین مبلغین، بیان مهارت اجتماعی برای مبلغین، استفاده از ظرفیت های خانواده های طلاب، اعزام مبلغین بومی به مناطق و... از جمله مهمترین مباحث، دغدغه ها و پیشنهادهای مطرح شده استعدادهای برتر تبلیغی بوده است.

در این همایش بر رفع آسیب‌های تبلیغی، تقویت شبکه تبلیغی در مناسبت های تبلیغ و حضور مبلغین در مدارس آموزش و پرورش تأکید شده است./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات