۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۱۴۴۴۲
آیت الله حیدری:

آزادی سریع و رفع محدودیت‌ها از شیخ زکزاکی را خواستاریم

آزادی سریع و رفع محدودیت‌ها از شیخ زکزاکی را خواستاریم
آیت الله حیدری با اشاره به ظلم‌های صورت گرفته علیه شیخ زکزاکی، گفت: موضع ما آزادی سریع و برداشتن همه محدودیت‌ها از چنین شخصیت بزرگواری است.
آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با تظاهرات شیعیان نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی و شهادت تعدادی از آن‌ها عنوان داشت: شیخ زکزاکی از شخصیت‌های بزرگ دینی و اسلامی است که دولت نیجریه به خاطر دخالت‌های بیجای آل سعود ظلم مضاعفی به چنین عالم بزرگواری می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه از نظر قوانین بین الملل و حقوق بشری چنین ظلمی غیرقابل قبول است، افزود: مسلمانان جهان و سازمان‌های بین المللی از نظر قانونی باید به حمایت از شیخ زکزاکی بپردازند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور شیعیان نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی گفت: ضمن تشکر از چنین حضوری، خواهان گسترش آن از سوی همه مسلمانان هستیم؛ چرا که چنین شخصیتی مورد ظلم قرار گرفته و موضع ما آزادی سریع و برداشتن همه محدودیت‌ها از چنین شخصیت بزرگواری است.

آیت الله حیدری ادامه داد: اگر قرار بود اعمال فشار و محدودیت علیه شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه نتیجه بخش باشد باید چنین شگردی در مورد حزب الله، حماس، عراق و سوریه مثمر ثمر بود و چنین اقدامی از سوی دولت نیجریه آب در هاون کوبیدن است.

وی با بیان اینکه اعمال فشار و محدودیت به ضرر دولت نیجریه است، بیان داشت: اعمال فشار‌ها و محدودیت‌ها اگر چه سبب اذیت خواهد شد، اما سبب می‌شود شیعیان نیجریه در مسیرشان با صلابت بیشتری گام بردارند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات