۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۴۴۴۶
امام جمعه موقت اهواز:

اراده شیعیان نیجریه در دفاع از حقوق خود مثال زدنی است

اراده شیعیان نیجریه در دفاع از حقوق خود مثال زدنی است
امام جمعه موقت اهواز گفت: شیعیان نیجریه، این آگاهی و اراده را پیدا کردند که در دفاع از حقوق خود، حضور پررنگی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: در دنیای امروزی که شعار دموکراسی و حمایت از آزادی‌ها سر داده می‌شود، وقایع روی داده برای شیخ زکزاکی در نیجریه مایه تأسف است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شعار دموکراسی و حمایت از آزادی تنها برای محکوم و سرکوب کردن نهضت‌های صحیح است، خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی به آشوب و قیام مسلحانه دعوت نکرد و تنها، اعتقادات و نظرات خود را بیان کرد که متأسفانه با چنین برخوردی از سوی دولت نیجریه روبرو شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به سکوت مجامع بین المللی و تسلیم در برابر آل سعود اشاره کرد و افزود: نوکران سعودی با دلار‌های نفتی، به سرکوب شیعیان می‌پردازند؛ از این رو نقش برجسته شیخ زکزاکی در نیجریه و سایر کشور‌های آفریقایی، خشم و عصبانیت آل سعود و نوکرانش را به بار آورد.

وی در رابطه با شهادت تعدادی از شیعیان نیجریه گفت: شیعیان نیجریه، این آگاهی و اراده را پیدا کردند که در دفاع از حقوق خود، حضور پررنگی داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: وظیفه ما در قبال کشتار شیعیان نیجریه آن است که NGO، نهاد‌های مردمی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها به تبیین و روشنگری برای عموم جامعه بپردازند ضمن اینکه دستگاه دیپلماسی همچون گذشته رایزنی‌ها را از طریق سازمان کنفرانس اسلامی بیشتر بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در خلیج فارس تصریح کرد: نمی‌توان تصور کرد که، چون پهپاد را ساقط و نفتکش انگلیسی را توقیف کردیم پس به دیگر عرصه‌ها وارد شویم، اما چنین اقتداری باید در عرصه دیپلماسی نشان داده شود./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات