۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۱۴۴۶۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی آموزش فهم زبان قرآن کریم و جلسه شورای کتاب چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت اهل البیت علیه السلام اهواز و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، دوره تخصصی تربیت مربی آموزش فهم زبان قرآن کریم در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

این دوره تخصصی از ١ لغایت ٤ مردادماه با حضور علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف علوم قرآنی و با مدرسی حجت الاسلام و المسلمین علی رجبی از اساتید حوزه و دانشگاه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره تخصصی می‌توانند جهت اطلاع بیشتر با تلفن‌های ٠٦١٣٥٥٤٦٩٩٦ و ٠٩٣٩٠٤٧٢٨٨٠ تماس بگیرند.

برگزاری جلسه شورای کتاب و کتابخوانی دشت آزادگان

جلسه شورای کتاب و کتابخوانی دشت آزادگان ٣١ تیرماه با حضور زاهد فردوس پناه، معاون فرماندار دشت آزادگان، عبدالحسین جلالی اصل، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشت آزادگان، جعفر جلالی، رئیس نهاد کتابخانه‌های شهرستان و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان و بخشداران در محل فرمانداری دشت ازادگان  برگزار شد.

عبدالحسین جلالی اصل، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشت آزادگان گفت: امسال سوسنگرد وارد مرحله مهمتری شده است  و یکی از مهمترین گام در این امر  راهبرد مهم در برنامه ریزی فرهنگی، رواج کتابخوانی و مطالعه در جامعه است که برای رسیدن به این هدف و بسترسازی برای آن، طرح‌های صحیح و منطقی باید ارائه شود و راهکار‌های توجه به این مقوله در دستور کار قرار گیرد.

 وی اظهار داشت: وضعیت کتاب و کتابخوانی در این منطقه یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که باید به آن بیشتر از هر امری دیگر اهمیت داد.

 در این جلسه فردوس پناه معاون فرماندار دشت ازادگان نیز، ضمن تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به جهت این حرکت فرهنگی، در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان مسائلی را مطرح کرد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در بهبهان

مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، بانوان هنرمند با عرضه محصولات دست‌ساز خود در بخش‌های گوناگون و متنوعی از بافتنی‌ها گرفته تا سفالگری و نقاشی و خیاطی را در قالب صنایعی  از جمله گلیم فرش، لباس، سفال، سبد، کیف و ... به نمایش عموم گذاشتند.

نمایشگاه فوق که از نخستین روز افتتاح با استقبال و تحسین بازدیدکنندگان روبرو شده است تا ٧ فروردین ماه میزبان علاقه‌مندان به محصولات صنایع دستی در دو نوبت صبح و عصر می‌باشد.

گفتنی است، نمایشگاه صنایع دستی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهبهان، انجمن هنر‌های تجسمی و اداره میراث فرهنگی این شهرستان برپا شده است.

برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان و اولین جشنواره مدرسه‌ای با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین با حضور سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش کشور در تالار آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی امام رضا (ع) فردا ساعت ۰۹:۳۰ برگزار می‌شود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات