۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۴۴۶۸
واعظی در جمع خبرنگاران:

دوتابعیتی در دولت نداریم | با دریافت کنندگان حقوق غیر متعارف برخورد می کنیم

دوتابعیتی در دولت نداریم | با دریافت کنندگان حقوق غیر متعارف برخورد می کنیم
رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه پرداخت حقوق مدیران دولتی براساس یک فرمول قانونی انجام می شود گفت: با دریافت کنندگان حقوق های غیر متعارف قطعاً برخورد خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود واعظی پس از جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات نماینده عربستان در سازمان ملل مبنی بر آمادگی این کشور برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران، گفت: این تأیید همان مطلبی است که ما همواره مطرح می کنیم و مسایل باید از طریق گفت وگو حل و فصل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان چند سالی است که برخلاف رهبران گذشته این کشور، سیاست های بسیار تندی را در پیش گرفته که نتیجه آن انزوای این کشوردر جهان اسلام، منطقه و افکارعمومی بین المللی بوده است.

واعظی افزود: شاهدیم که جنگ با یمن برخلاف انتظارعربستان ظرف چند هفته تمام نشده و به جنگی فرسایشی مبدل شده که لطمه های زیادی را به وجهه و اقتصاد عربستان وارد کرده و ریاض نمی تواند این روند را ادامه دهد.

رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: ما هم علاقمندیم مسائلی که با یکی دو کشور همسایه وجود دارد از طریق راه حل های مسالمت آمیز حل و فصل شود که در این صورت به نفع ایران ،عربستان و امارات و کل منطقه خواهد بود.

از رییس دفتر رییس جمهور درخصوص فهرست ادعایی منتشر شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس درمورد وجود افراد دوتابعیتی دربین مدیران دولت سوال شد که وی در پاسخ گفت: از اینکه بعد از دوسال، وی فهرست خود را منتشر کرد خوشحال شدیم.

واعظی با اشاره به نوشته شدن جملاتی همچون "احتمالا و براساس شواهد و قرائن" در مقابل نام افراد این فهرست، گفت: براساس احتمالات ، شواهد و قرائن می توان راجع به هر موجودی در هرکجای دنیا هر ادعایی را مطرح کرد به همین خاطر معلوم می شود حرفهایی که این آقایان می زنند هیچکدام پایه و اساس ندارد.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار داشت: به نظر می رسد برخی افراد بدلیل اینکه مشخص و دقیق نیست ریشه خودشان کجاست و از کجا آمده اند، این حرفها را مطرح می کنند تا کسی در رابطه با خودشان چیزی نگوید.

واعظی با بیان اینکه در این فهرست تعدادی افراد از بخش خصوصی و یکسری افراد معمولی حضور دارند که ربطی به دولت ندارند ، گفت: تاکید می کنم که اعضای دولت ما پاک هستند و ما هیچ دو تابعیتی در دولت نداریم .

وی خاطرنشان کرد: ادعای مطرح شده کاملا کذب است و مردم هم درصورت مشاهده این اسامی متوجه خواهند شد که بقیه حرف های اینها نیز هیچ پایه و اساسی ندارد.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص ماموریت سفر نخست وزیر عراق به تهران، گفت: نخست وزیر عراق در سفرش به تهران از جایی ماموریت نداشت.

واعظی روابط ایران و عراق را بسیار گسترده توصیف کرد و گفت: دو کشور درخصوص روابط دو جانبه ،مذاکرات مستمری دارند و به طور طبیعی در سفر مقام های دو کشور مسائل منطقه و بین المللی هم مطرح می شود که در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران نیز درمورد مسائل و امنیت خلیج فارس و کشتیرانی صحبت شد.

رییس دفتر رییس جمهور درخصوص محتوای پیام کتبی روحانی به رییس جمهور فرانسه، گفت: این پیام مکتوب در پاسخ به پیام کتبی آقای امانوئل مکرون بود که توسط فرستاده ویژه وی، ارسال شده بود و موضوع پیام نیز در رابطه با برجام است.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار می رود که با ارسال این پیام مکتوب اروپایی ها به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: هم آنها و هم ما برای حفظ برجام تلاش کرده و ما آنچه منافع کشور و برجام است را دنبال می کنیم.

از رییس دفتر رییس جمهور درخصوص انتخاب بوریس جانسون به نخست وزیری انگلستان و تاثیر این انتخاب بر سیاست های این کشور سوال شد که وی در پاسخ با بیان اینکه برای قضاوت در این زمینه هنوز زود است، گفت: طبیعی است که وقتی نخست وزیر در کشوری تغییر می کند همه چیز شبیه گذشته نخواهد بود.

واعظی با اشاره به سابقه فعالیت بوریس جانسون به عنوان وزیر امور خارجه در انگلستان، گفت: به نظرم مهمترین و بزرگترین مشکل آقای جانسون موضوع برگزیت است که کل سیاست داخلی و خارجی انگلستان را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرنگاری در ادامه نظر واعظی را درخصوص اظهارات ظریف وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه تعامل با غرب اعتبار خود را از دست داده است، جویا شد که وی در پاسخ گفت: همه صحبت هایی که درعلم اقتصاد و سیاست خارجی می شود، نسبی است.

وی تاکید کرد: درمورد آنچه به برجام مربوط می شود، اروپایی ها هر چند که احساس می کنند از نظر سیاسی تلاش خود را انجام داده و برای حفظ برجام در مقابل آمریکا ایستاده اند اما در مورد مسائل اقتصادی برجام از جمله نفت و بانک نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و با دکتر ظریف هم عقیده ام.

رییس دفتر رییس جمهور درخصوص معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش به مجلس، گفت: درمورد ۵، ۶ نفر برای تصدی این وزارتخانه ، درحال بررسی و تحقیق هستیم.

واعظی درپاسخ به سوالی درخصوص زمان دقیق سفر رییس جمهور فرانسه به تهران ، گفت: هنوز زمانی برای این سفر تعیین و اعلام نشده است .

موضوع "حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی" برای چندمین بار از رییس دفتر رییس جمهور سوال شد که وی با تاکید بر اینکه چنین بحثی در دولت مطرح نیست، گفت: بنای ما بر این است تا جایی که امکان دارد تلاش کنیم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی تامین شود. نگرانی ما این است که کالا گران به دست مصرف کننده می رسد.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص هدف از طرح شایعات مربوط به کمرنگ شدن نقش معاون اول رییس جمهور در دولت، گفت: کسانی که این حرفها را مطرح می کنند دنبال اختلاف انداختن بین اعضای دولت و دولت و مردم هستند.

واعظی تاکید کرد: نقش آقای جهانگیری در دولت پررنگ است ، ایشان حضوری فعال و بسیار مؤثر در دولت دارند، کسانی که ادعایی مخالف این دارند باید برای ادعای خود دلیل بیاورند.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای دریافت حقوق های غیر متعارف از سوی برخی مقام های دولت، با بیان اینکه پرداخت حقوق معاونین و مدیران دولتی براساس یک فرمول قانونی انجام می شود گفت: اگر خدای نکرده پرداختی خارج از عرف به مدیری انجام می شود، قطعا برخورد خواهیم کرد.

واعظی درخصوص نامه رییس مجلس به رییس جمهوری مبنی بر تخلف از قانون درمورد افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: دولت قانون گرا است، حتی اگر درهنگام تصویب قانونی در مجلس به هر دلیلی با آن مخالف بوده باشیم، وقتی تصویب شد و در شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت، دولت آن قانون را اجرا خواهد کرد.

رییس دفتر رییس جمهور درخصوص زمان حذف یارانه پر درآمدها، با بیان اینکه دولت هم معتقد است یارانه باید به افراد نیازمند و ضعیف تعلق گیرد، گفت: حذف یارانه پردرآمدها کار سختی است، اما برای انجام آن دقت و تلاش می کنیم./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات