۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۱۴۴۹۷
آیت الله جوادی آملی:

جهان هرگز با غصب و کشتار اصلاح نمی شود

جهان هرگز با غصب و کشتار اصلاح نمی شود
حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر این که جهان هرگز با غصب و کشتار اصلاح نمی شود، گفت: حضرت مهدی(عج) برای کشتن نمی آیند بلکه عقل مردم را بالا می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در مشهد، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار با مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به گزارش عملکرد این دفتر ، گفت: بیان این گزارش ها مسیرهای بین راهی است و هدف و مقصد نهایی ما براساس قرآن باید« لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ» و براساس روایت « اَلْإِسْلاَمُ يَعْلُو وَ لاَ يُعْلَى» باشد.

وی  با اشاره به نقش روحانیت در تبلیغ و ترویج دین، اظهار کرد: اسلام با همه مکتب ها کار دارد و می خواهد که همه مکاتب در ذیل اسلام باشد و خود را بالاتر از همه مکاتب می داند و این احکام دینی به دست علما بالا می رود بنابراین علما باید در جهت «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ» حرکت کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که جهان هرگز با غصب و کشتن اصلاح نمی شود، ابراز کرد: حضرت مهدی(عج) برای کشتن نمی آید بلکه عقل مردم بالا می رود و مقدمات ظهور باید به وسیله علما و روحانیت باید فراهم شود.

وی  با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص علت چهار دیواری بودن کعبه، بیت المامور و عرش الهی، گفت: حضرت این چهار دیواری را به کلمات الهی بسط می دهد چون کلمات دینی چهار تا(سُبْحانَ الله، وَالحَمْدُ لله، وَلا اِلهَ اِلاَّ الله وَالله اَکبَرُ» است و هر گاه انسان به این اسما الهی رسید، عبادت می کند بنابراین راه و هدف «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ»، مشخص است.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: در دعاها و خواسته ها توان خود را نبینید بلکه قدرت امامان را ببینید، پیامبر(ص) فرمود:« أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا» که این حدیث منحصر به امام(ع) تنها ندارد و به همه امامان اختصاص دارد.

وی به برخاستن علمای برجسته مانند شیخ طوسی از خراسان اشاره و بیان داشت: حوزه خراسان دارای سوابق روشن است و افرادی مانند شیخ طوسی که فخر بزرگی محسوب می شود از این سرزمین برخاسته است، حال که این سرزمین توانسته چنین میوه ای دهد، پس چرا اکنون چنین نباشد.

وی افزود: هر ظرفی توسط مظروف خود پر می شود اما دل ظرف علم است که با علم توسعه یافته و پر نمی شود بنابراین راه برای رسیدن به مقصد نهایی باز است و هر کسی می توانند شیخ انصاری ها و بحرالعلوم زمان خود باشد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان به فعالیت های دفتر تبلیغات اشاره و اظهار کرد: عمده فعالیت دفتر تبلیغات در جهت تحقق منویات امام و رهبری است.

وی افزود: توجه عمده به حاشیه شهر است و 700 روحانی که به مباحث علمی و مهارتی مجهر هستند استفاده شده است تا  توان ارتقای مسائل فرهنگی حاشیه شهر را داشته باشد، بر اساس فرمایش رهبری توجه ویژه به مناطق تلفیقی داریم و از فعالان در این مناطق حمایت می کنیم، همچنین در جهت تحقق  بیانه گام دوم انقلاب با نهادهای مختلف هم افزایی داریم./864/پ202/ق

امیر خاکراه
ارسال نظرات