۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۱۴۵۴۰
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

در دانشگاه‌ها به مهارت دانشجویان توجه نشده است

در دانشگاه‌ها به مهارت دانشجویان توجه نشده است
حجت الاسلام عبادی گفت: در دانشگاه‌ها بیشتر به موضوع نظری توجه شده و به مهارت دانشجویان پرداخته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهارت در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به بحث مهارت در دانشگاه‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیکاران در کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: در دانشگاه‌ها بیشتر به موضوع نظری توجه شده و به مهارت دانشجویان پرداخته نشده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهارت آموزی باید در جامعه فرهنگ سازی شود افزود: به طور قطع مهارت آموزی و حرفه آموزی در اشتغال جوانان تاثیرگذار است و آمار افراد بیکاری که دارای مهارت هستند کمتر است.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: باید این فرهنگ سازی صورت می‌گرفت که مهارت و فن به عنوان عزت اجتماعی است امروز چالش‌های اجتماعی در کشور کمتر بود.

وی با بیان اینکه بحث مهارت در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مهم است، ادامه داد: در دانشگاه‌ها به صورت افراطی به سمت‌ آموزش‌های نظری رفتیم و مهارتی در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی کشور باید نسبت به وضعیت دانشگاه‌ها تجدیدنظر کند و دانشگاه‌ها اموزش‌های مهارتی را دنبال کنند تا دانشجو در کنار کلاس درس نیز مهارت‌ها را فرابگیرد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه بحث مهارت‌های عملی در دانشگاه‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: باید مهارت‌ها به گونه‌ای باشد که فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند دردی را از دردهای جامعه درمان کنند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات