۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۱۴۵۵۳
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

بیانیه گام دوم انقلاب نتیجه تلاش ۴۰ ساله یک ملت است

بیانیه گام دوم انقلاب نتیجه تلاش ۴۰ ساله یک ملت است
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: بیانیه گام دوم نتیجه ۴۰ سال تلاش یک ملت با رهبری امام و رهبری و زحمات شخصیت‌هایی برجسته و تجربیاتی است که در مصاف با دشمنان کسب کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در جمع کارکنان مرکز خدمات با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه عادی نیست، گفت: این بیانیه نتیجه 40 سال تلاش یک ملت با رهبری امام(ره)، مقام معظم رهبری و زحمات شخصیت‌های برجسته‌ای است که در نظام بودند و هستند و باید به آن توجه جدی شود.

وی بیان کرد: مرکز خدمات حوزه نیز باید در مجموعه خودش این بیانیه را تعریف کند و بررسی شود مسئولیتمان نسبت به این بیانیه چیست و برای تحقق آن چه باید کرد؟

رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: ما امروز در شرایط سخت اقتصادی هستیم و به تعبیر رهبری در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، اگرچه هنوز برخی از مسئولان چنین احساسی ندارند؛ باید در این شرایط حس جنگی به خود گرفت و در مرکز خدمات نیز باید این حس را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید قدردان استقامت و صبوری مردم عزیزمان باشیم، گفت: دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند که 3 ماه بعد از تحریم‌ها، کشور از هم پاشیده شود و حتی تصور می‌کردند 22 بهمن، دیگر برگزار نخواهد شد و آنها در تهران سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی ادامه داد: دشمنان مطالعات بسیاری کرده بودند و با به‌کارگیری برخی عناصر و چهره‌های داخلی می‌خواستند جامعه را به هم بریزند اما خدا لطف کرد و معجزه دیگری محقق شد و شکست خوردند و ان شا الله شکست‌های بعدی بهتر و بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما باید خداوند را شاکر باشیم که این توفیقات را به مردم ایران عنایت کرده است، گفت: گاهی خدا به دست دشمن شرایطی فراهم می‌کند که موفقیت‌هایی استثنایی برای ملت ایران فراهم می‌شود. الآن در شرایط سختی به سر می‌بریم ولی در همین شرایط سخت قدم‌های بلندی برداشته شده است که برخی متخصصیان اظهار کرده‌اند در 10 سال آینده اقتصاد ایران جزو اقتصادهای برتر جهان خواهد شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه واردات بی‌رویه خیانت به ملت و خون شهدا است، گفت: برخی از مسئولان و تجار ما بیشترین تلاش خود را روی واردات گذشته بودند و حاضر بودند کشور صدمه بخورد ولی جیبشان پر شود؛ کسانی بودند که همتشان را در از بین بردن صنایع داخلی با واردات و رانت گذاشته بودند که در نتیجه بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دچار آسیب شد و خیلی‌ها دلسرد شده بودند.

وی ادامه داد: برخی می‌گفتند که اصلاً رغبتی نداریم کاری کنیم تا برای عده‌ای نیز شغلی ایجاد شود؛ این‌قدر سخت می‌گرفتند که روز به روز کارخانه‌ها تعطیل می‌شد ولی از طرف دیگر واردات به راحتی انجام می‌شد و مقام معظم رهبری هم مکرراً تذکر می‌دادند اما گوش آنها بدهکار نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیان کرد: این شرایط اقتصادی باعث شد دست آنها رو شود اما هنوز پشت پرده هستند و زد و بند دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه، افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی و واردات بی‌رویه و تکیه به امر تولید سرمایه بزرگی است که برای آینده ما بسیار مغتنم است.

وی گفت: این شرایط باعث شد که برخی از غربی‌ها ناامید شوند که جای شکر دارد؛ عده‌ای باورشان نمی‌شد و یا نمی‌خواستند باور کنند که نمی‌شود به غربی‌ها اعتماد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: ما باید بدانیم در چه شرایطی هستیم؛ شرایط سخت است ولی از دل سختی‌ها موفقیت بیرون می‌آید، آنهایی که به جایی رسیده‌اند سختی‌کشیده‌اند.

وی بیان کرد: ما هم باید در این شرایط بیشتر تلاش کنیم و سختی‌ها را به جان بخریم؛ در دل این سختی‌ها موفقیت‌هایی است که نشانه‌هایش دارد ظاهر می‌شود؛ دشمنان ما دارند شکست می‌خورند و آثار شکستشان در کارهایشان به خوبی مشخص است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که در مراسم تجلیل از برترین‌های نظام پیشنهادهای مرکز خدمات صحبت می‌کرد در ادامه سخنان خود، گفت: جا دارد از همکارانی که مسئله نظام پیشنهادها را جدی گرفتند و احساس تعلق به سازمان داشتند و خدمت به طلاب عزیز برایشان مهم بوده است تشکر کنم.

وی با بیان اینکه مشارکت خوب کارکنان یک مجموعه در نظام پیشنهادها نشانه رشد آن مجموعه است، تصریح کرد: مشارکت خوب در نظام پیشنهادها نشان دهنده این است که اعضای یک سازمان پیشرفت و تعالی و سرنوشت سازمان برایشان مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: مشارکت بیش از 70 درصدی کارکنان مرکز در نظام پیشنهادها نشانه احساس مسئولیت همکاران است که باید خدا را بر این نعمت شکر کنم و تأکید کنم که این مشارکت بیشتر شود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که ارزش و نتایج یک پیشنهاد به خوبی تبیین شود تا افراد سازمان کاملاً لمس کنند که این پیشنهادها چقدر مؤثر بوده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به روایتی از امام رضا(علیه السلام) گفت: امام رضا(علیه السلام) فرمودند عقل انسان کامل نمی‌شود مگر اینکه ده خصلت را داشته باشد: از او امید خیر باشد، از بدی او در امان باشند، خیر اندک دیگری را بسیار شمارد، خیر بسیار خود را اندک شمارد، هـر چه حـاجت از او خـواهنـد دلتنگ نشـود، در عمر خود از دانش‌طلبی خسته نشود، فقـر در راه خـدایـش از تـوانگـری محبوب‌تر بـاشد، خـواری در راه خـدایـش از عزت بـا دشمنـش محبوب‌تر بـاشد، گمنـامـی را از پـرنـامـی خواهان‌تر بـاشـد، احـدی را ننگـرد جز این‌که بگـویـد او از مـن بهتـر و پـرهیزکـارتـــر است./829/د102/ب1

منبع: مرکز خدمات حوزه های علمیه

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات