۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۱۴۵۶۷
آیت الله شاهچراغی:

نماز جمعه از ارکان انقلاب اسلامی است

نماز جمعه از ارکان انقلاب اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه نماز جمعه از ارکان انقلاب اسلامی است، گفت: مسئولان استان سمنان در نماز جمعه حضور پررنگ داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در نشست خبری که به مناسبت سالگشت چهلمین سال برگزاری نماز جمعه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه سمنان برگزار شد اظهار داشت: نهاد نماز جمعه از دستاوردها و برکات مهم و تأثیرگذار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نماز جمعه پیش از انقلاب در برخی از استان‌ها و شهرهای کشور گفت: این نهاد پس از انقلاب قوت و قدرت و شکل اصلی خود را یافت و نخستین نماز جمعه پرشور مردمی در ایران در روز پنجم مردادماه به امامت آیت‌الله طالقانی برپا شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عنوان کرد: نماز جمعه فریضه‌ای سیاسی و عبادی است و از ارکان نظام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

آیت‌الله شاهچراغی اظهار داشت: در بیان اهمیت نماز جمعه این فریضه مهم سیاسی و عبادی همین بس که امام خمینی (ره) در مورد آن فرموده‌اند« اگر انقلاب اسلامی هیچ فایده‌ای نداشت، همین‌که نماز جمعه باشد، کافی بود».

وی بیان داشت: نماز جمعه نیز مانند دیگر فرایض دینی دارای مراتب و ویژگی‌ها و اصولی است که فرد نمازگزار باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشد که ازجمله آن‌ها سکون مردم حاضر در نماز جمعه در هنگام بیان خطبه از سوی امامت جمعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: خطیبان نماز جمعه نیز وظایفی دارند که باید بر اساس آن عمل کنند که ازجمله آن‌ها کوتاه‌سخن گفتن اما پرمحتوا و پرمغز بودن سخنانشان است.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور 900 امام‌جمعه وجود دارد گفت: از این تعداد 19 تن در استان سمنان خدمت می‌کنند و در سمت امام‌جمعه فعال هستند و نماز جمعه در 19 نقطه استان سمنان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه امام‌جمعه خود باید فردی متقی و آگاه باشد تا حرف و سخنش در مخاطبانش اثرگذار باشد گفت: وظیفه امامان جمعه در وهله نخست دعوت مردم به رعایت تقوایی الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه حضور مردم استان سمنان در صفوف نماز جمعه پرشور است گفت: روحانیون وظیفه‌دارند مردم را به حضور در این فریضه مهم دعوت کنند.

‌وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم استان و مسئولان در نماز جمعه حضوری مطلوب دارند از مسئولان و مدیران این استان خواست در نماز جمعه حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات