۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۵۹۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
برگزاری نخستین جشنواره ملی «پلیس در تراز انقلاب اسلامی» و اجرای طرح «بچه های مسجد ما» در کانون های مساجد خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رییس عقیدتی و سیاسی انتظامی خراسان شمالی، از برگزاری نخستین جشنواره ملی پلیس تراز انقلاب اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام رضا عرفانی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، در نظر دارد نخستین جشنواره ملی «پلیس در تراز انقلاب اسلامی» را با موضوع رفتار حکیمانه پلیس با مردم در سال جاری برگزار کند.

رییس عقیدتی و سیاسی انتظامی خراسان شمالی، افزود: نخستین جشنواره ملی پلیس با محوریت رفتار حکیمانه پلیس با مردم و در قالب بخش های پوستر، عکس، نقاشی، فیلم کوتاه، پویانمایی، خاطره، شعر و سرود و مقاله برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 14 موضوع و محور برگزار می شود، اظهارداشت: پلیس مومن و خدامحور، پلیس متشرع و متعبد، پلیس ولایی و انقلابی، پلیس مجاهد و مدافع ارزش ها، پلیس تکلیف گرا و ساده زیست، پلیس عفیف و غیور، پلیس مهربان و رئوف، پلیس امنیت آفرین و دشمن شناس، پلیس خدمتگزار و مردم یار، پلیس بصیر و حکیم، پلیس مقتدر و شجاع، پلیس حرفه ای و تحول گرا، پلیس امین و پاکدست و قانونمند و باانصاف از موضوعات اولین جشنواره ملی پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

اجرای طرح «بچه های مسجد ما» در کانون های مساجد خراسان شمالی

طرح آموزشی و بازدید از برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «بچه های مسجد ما» در خراسان شمالی آغاز شد.

طرح آموزشی و بازدید از برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «بچه های مسجد ما» در خراسان شمالی و با هدف ساماندهی و نظارت فعالیت های اوقات فراغت آغاز شد.

هاشم شیرازیان،  در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت: ساماندهی و نظارت فعالیت های اوقات فراغت و نیز جهت دهی برنامه ها به سمت ارتقاء کارکردهای فرهنگی مساجد مدنظر قرار گرفته است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی همچنین آموزش ثبت کلاس ها و برنامه های اوقات فراغت و نیز گزارش های مربوطه در سامانه بچه های مسجد را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

وی افزود: طرح «بچه های مسجد ما»  به صورت شهرستان محوری  و در تمام شهرستان های استان و با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

برگزاری کارگاه آموزشی «مسجد و مهدویت»

کارگاه آموزشی «مسجد و مهدویت » با حضور مربیان قرآنی و پرورشی کودک و نوجوان در بجنورد به اجرا درآمد.

هاشم شیرازیان گفت: این کارگاه آموزشی تخصصی با هدف غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت و با حضور 24 مربی خواهر و برادر در مسجد امام حسن عسگری (علیه السلام) بجنورد برگزار شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه مربیان شیوه ارتباط با مخاطبان و متربیان کودک و نوجوان را آموزش دیدند.

وی، استاد کارگاه را حجت الاسلام میثم بهاری از مربیان مجرب در حوزه کودک و نوجوان معرفی کرد.

شیرازیان همچنین افزود: آموزش های تئوری و عملی آشنایی با روش های جدید و جذاب در حوزه مهدویت و نشر فرهنگ مهدویت در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این کارگاه برای مربیان تشریح شد.

وی همچنین اضافه کرد: کارگاه مذکور برنامه ای سراسری است که طی تفاهم نامه ای که معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بنیاد مهدویت منعقد شده، برگزار شد.

افتتاح ۴ پروژه آموزشگاهی به همت خیرین مدرسه ساز در خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: با حضور خیرین مدرسه ساز، تعداد چهار پروژه آموزشگاهی در این استان افتتاح شد.

امین فلاح در حاشیه افتتاح آموزشگاه روستای سوخلی مانه و سملقان اظهارداشت: این مدارس ابتدایی در روستاهای سوخلی مانه و سملقان،خندقلو بجنورد،حیدر آباد راز و جرگلان و دشت گرمه افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی افزود: نگاه ما این است که بتوانیم دسترسی عادلانه به امکانات آموزشی را برای دانش آموزان فراهم سازیم.

وی بیان کرد: آموزشگاه دو کلاسه روستای سوخلی مانه و سملقان در ۱۷۰ متر زیربنا با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان مشارکتی با کمک خیرین و دولت ساخته شده است.

وی تصریح کرد: ۱۷ پروژه با مشارکت خیرین در استان خراسان شمالی ساخته و یا در حال ساخت می باشد.

فلاح افزود: اولین استانی هستیم که بخاری نفتی و مدارس خشتی و گلی برچیده شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات