۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۴۵۹۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
اجرای ۱۰۰۰ پروژه احداثی مرمتی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی و پیوستن مادر شهید یعقوبی به فرزند شهیدش عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶۷ پروژه احداثی و ۵۸ مرمتی در استان تکمیل شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال یک هزار پروژه احداثی مرمتی انجام شود که بخشی از پروژه‌ها توسط جهادگران انجام می‌شود.

 مهدی هنری در بازدید از گروه‌های جهادی اظهار داشت: در اواخر سال گذشته باتوجه به 40 سالگی انقلاب طرح 40 هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی عام‌المنفعه در سطح کشور آغاز شد.

وی گفت: هدف اصلی این طرح هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها و رده‌های مختلف سپاه و بسیج خیرین و مشارکت فعال مردمی در اجرای پروژه‌ها است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: اولویت پروژه‌ها و مسئله یابی از طریق مردم مشخص شده و استفاده بهینه از ظرفیت جهادگران و گروه‌های جهادی در احصا مشکلات، برنامه‌ریزی و کمک به اجرای پروژه‌ها و همچنین جذب منابع خیرین صورت می‌گیرد.

هنری بیان کرد: در مجموع 750 پروژه احداثی و مرمتی برای استان پیش‌بینی شده که تاکنون 370 پروژه در حال کار بوده و 225 پروژه به اتمام رسیده است.

وی گفت: این پروژه‌ها در عرصه‌های مختلف تعریف شده و اولویت آنها در عرصه منابع آب، کشاورزی، اشتغال و زیرساخت‌های مربوط به آن است.

تقدیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از اجرای طرح مهارت‌آموزی در کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مهارت آموزی در کشور یک نعمت است گفت: کار کردن عبادت است و عبادت تنها نماز، روزه و حج نیست بلکه خدمت به جامعه نیز از بهترین عبادت‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل و کارکنان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: کار در اسلام از بهترین عبادات شمرده می‌شود اگر چه بسیاری از افراد از کار و شغل به عنوان رشد اقتصادی یاد می‌کنند اما هرگز در این خلاصه نمی‌شود.

وی گفت: هر انسان مسلمانی باید برای تامین زندگی خود کار کند و این نیز از نظر احکام در این شرایط جز واجبات است اما در این خلاصه نمی‌شود و کار بر سلامتی بدن انسان نیز تاثیر بسزایی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کار در بسیاری از جاها یک ورزش بی اسم و نشان است و از نظر روانی نیز کار روی روان اشخاص تاثیر دارد و افرادی که کار می‌کنند از نظر روانی متکی به خود هستند.

عبادی با بیان اینکه انسان‌های بیکار در شخصیت خود یک خلأ احساس می‌کنند تصریح کرد: کار از نظر اجتماعی نیز نقش بسیار ارزشمندی دارد و اگر شهر و کشوری مردم خود را به کار گیرد قطعاً این مردم با کشورهای بی سروسامان متفاوت دارد.

وی ادامه داد: بالاتر از اینها نیز ارزش‌های الهی کار کردن است و خداوند انسان‌ها را طوری آفریده که خودشان به دنبال کار بروند و این نیاز بشر را می‌سازد که در این کار خدا حکمتی نهفته است.

مادر شهید یعقوبی به فرزند شهیدش پیوست

حاجیه ربابه سادات یعقوبی مادر شهید سید محمدعلی یعقوبی در سن ۸۸ درگذشت و به فرزند شهیدش پیوست.

 حاجیه ربابه سادات یعقوبی مادر شهید سید محمدعلی یعقوبی روز گذشته به فرزند شهیدش پیوست.

مادر شهید یعقوبی در سن 88 به دلیل کهولت سن درگذشت و قرار است عصر امروز در قاین تشییع شود.

شهید سید محمدعلی یعقوبی سال 61 در سومار به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

برگزیدگان مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: افراد برگزیده چهل‌ و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف خراسان‌جنوبی مشخص و طی مراسمی تجلیل شدند.

 حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور در آئین اختتامیه چهل‌ و دومین دوره مسابقات سراسری اوقاف خراسان‌جنوبی ضمن تشریح جایگاه قرآن کریم در سلامت خانواده و جامعه اظهار داشت: مسابقات قرآن، جریان‌سازی این کتاب دینی و نهادینه‌شدن فرهنگ قرآن در بطن جامعه است.

وی برگزاری مسابقات قرآنی در میان اقشار مختلف را یکی از راه‌های ترویج و سرمایه‌گذاری برای بهره‌گیری از این کتاب آسمانی دانست و بیان کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که به برکت خون پاک شهدا بهترین و با رونق‌ترین محافل در آن محافل قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به اشاره به سخن امام خمینی (ره) افزود: اگر جامعه مسلمانان دچار مشکل باشند بدانید از قرآن فاصله گرفته‌اند و تمام مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر دوری از معرفت قرآنی است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات