۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۱۴۵۹۷
در آستانه سالگرد مشروطه برگزار می‌شود؛

نشست معرفی و نقد کتاب «مشروطه، زنان و تغییرات اجتماعی»

نشست معرفی و نقد کتاب «مشروطه، زنان و تغییرات اجتماعی»
در کتاب «مشروطه، زنان و تغییرات اجتماعی» از مشروطه، ساختار سیاسی و اجتماعی آن و ظهور گسترده‌ تغییرات اجتماعی درباره «حقوق زنان» سخن گفته شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، نشست معرفی و نقد کتاب «مشروطه، زنان و تغییرات اجتماعی» نوشته علی باغداردلگشا روز دوشنبه هفتم مردادماه در مرکز آرشیو ملی ایران برگزار می‌شود.

در این نشست که به همت گروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن زنان پژوهشگر برنامه‌ریزی شده است، علی باغداردلگشا نویسنده اثر از حضور زنان در مشروطه سخن می‌گوید.

در کتاب «مشروطه، زنان و تغییرات اجتماعی» از مشروطه، ساختار سیاسی و اجتماعی آن و مقوله ظهور گسترده تغییرات اجتماعی در خصوص «حقوق زنان» سخن به میان آمده است. این کتاب نشان می‌دهد که «آزادی زنان» در دوره مشروطه و تحقق برخی مطالبات اجتماعی آنان مانند «حق تحصیل»، «لزوم تأسیس مدارس زنان» و «دبستان نسوان» حاصل مبارزات ساختارمند خود زنان بوده است نه هدیه‌ای از جانب نظام مَردمَدار آن دوره. کتاب «مشروطه، زنان و تغییرات اجتماعی» مبارزات و رنج زنان در دوره‌ی مشروطه و فاصله سال‌های ۱۲۸۰ تا ۱۲۹۹ شمسی را نشان می‌دهد؛ ساکت و ساکن نبودن زن ایرانی و طغیانش علیه انزوای برخواسته از عرف، سنت و نظام پدرسالار.

نشست معرفی و نقد کتاب «مشروطه، زنان و تغییرات اجتماعی» روز دوشنبه هفتم مردادماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مرکز آرشیو ملی ایران به نشانی بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، نبش خیابان کوشا، روبه‌روی آرشیو ملی ایران، طبقه چهارم، کتابخانه انجمن زنان پژوهشگر برگزار می‌شود. /۹۲۵ / د ۱۰۲/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات