۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۱۴۶۰۰
آیت الله کعبی:

تابستان فرصتی برای نهضت خدمت رسانی به محرومان است

تابستان فرصتی برای نهضت خدمت رسانی به محرومان است
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه فعالیت طلبگی و حوزوی در تابستان تعطیل نیست، گفت: تابستان فرصت نهضت خدمت رسانی به محرومان در قالب گروه‌های جهادی است.
آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه تعطیلی دروس حوزوی در تابستان و مناسبت‌ها به معنای تعطیلی فعالیت طلبگی و حوزوی نیست، اظهار داشت: تحصیل، تحقیق، تبلیغ، خدمت رسانی، مشارکت در پیشرفت و رشد و تعالی کشور و نظام اسلامی شئون مختلف یک طلبه هستند؛ از این رو دروس حوزوی گرچه در تابستان تعطیل است، اما فعالیت‌های حوزه و روحانیت تعطیل نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تلاش همه جانبه روحانیت در ایام تعطیل حتی بیشتر از روز‌های تعطیل است و طلاب نیز به فراخور حال شان در قالب گروه‌های تبلیغی، جهادی و خدمت رسانی، فعالیت می‌کنند و یا اینکه در قالب تحقیق دروس سال گذشته و سال آینده را مطالعه می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طلاب در تابستان به مرور دروس گذشته و آمادگی برای سال آینده، آمادگی برای امتحانات و فعالیت‌های ویژه علمی و تحقیقی مشغول باشند.

آیت الله کعبی افزود: کمتر طلبه‌ای در تابستان وجود دارد که تعطیلی را به معنای کناره گیری از درس و تبلیغ و وظایف حوزوی تلقی کند.

وی به طلاب توصیه کرد تا تابستان را برای تقویت بنیه علمی و تحقیقاتی و انجام وظایف تبلیغی و ترویجی و مشارکت در نهضت خدمت رسانی در قالب گروه‌های جهادی استفاده کنند و در کنار چنین فعالیت‌هایی زیارت عتبات عالیات را برای تهذیب بیشتر نفس فراموش نکنند./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات