۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۱۴۶۲۰
نجفی قدسی:

احیای مساجد استمرار انقلاب را تضمین می کند

احیای مساجد استمرار انقلاب را تضمین می کند
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه جوانان باید خلأهای فرهنگی را پر کنند تا از وضعیت ناگوار فرهنگی فعلی خارج شویم،گفت: احیای مساجد استمرار انقلاب را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی شامگاه پنجشنبه در همایش سید العابدین که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به خدمات و آثار مرحوم علامه طباطبایی گفت: مرحوم شهید بهشتی، شهید مطهری،  حضرات آیات جوادی آملی، حسن زاده آملی، مکارم، سبحانی، نوری همدانی و مصباح در در محضر علامه تلمذ می کردند.

وی افزود: علامه طباطبایی شیفته اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بودند، متاسفانه برخی درک روشن ندارند و می گویند چون روش تفسیر علامه قرآن به قرآن بوده، به روایات توجهی نشده در حالی که ایشان در المیزان از روایات متقن اهل بیت(ع) استفاده کرده است.

نجفی قدسی با بیان این که تفسیر قرآن به قرآن ابداع مرحوم علامه طباطبایی نبوده است، اظهار داشت: تفسیر قرآن به قرآن روش اهل بیت(ع) بوده است، در واقع علامه طباطبایی این روش را احیا کردند نه این که ابداع کرده باشند.

وی ادامه داد: امروز تفسیر المیزان در جهان اسلام می درخشد، حضرت آیت الله جوادی آملی فرمود المیزان تا قیامت باقی است، حضرت آیت الله نوری نوری همدانی از صدر اسلام تا کنون تفسیری مانند المیزان نوشته  نشده است، علامه طباطبایی در مدت ۲۳ سال روزی ۱۶ ساعت تلاش علمی داشت تا تفسیر المیزان به ثمر بنشیند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار داشت: این تفسیر باید توسط برزگان حوزه برای استفاده اقشار مختلف جامعه ساده نویسی و تبیین شود تا همه طیف ها و اقشار بتوانند استفاده لازم را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضع مساجد کشور عنوان کرد: متأسفانه مساجد رویه سابق را ندارد، از ۷۵ هزار مسجد شیعیان در کشور متأسفانه تنها ۳۵ هزار مسجد امام جماعت دارد، از تعدادی که دارای امام جماعت هستند به صورت یه وعده نماز جماعت برگزار نمی شود.

نجفی قدسی با بیان این که مسجد کارکرد سابق خود را از دست داده  است، خاطرنشان کرد: درب مسجد همواره باید باز باشد، رییس امور مساجد طرحی خوبی داده تا خادم افتخاری در مساجد عملیاتی شود که مساجد همیشه باز باشند.

وی اضافه کرد: برنامه های دینی و قرآنی باید در مساجد برگزار شود و محور فعالیت های قرآنی باید مسجد باشد، باید مساجد را احیا کنیم تا انقلاب ضربه نبیند چرا که حضرت امام فرمود از روزی بترسید که مساجد خالی شوند، اول انقلاب تمام مساجد مملو از جمعیت بود باید ریشه یابی شود که چرا الان این گونه نیست.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: یکی از دلایل سوء عملکرد برخی مسؤولان است اما باید توجه داشت که عملکرد مسؤولان ربطی به رابطه انسان و خدا ندارد و باید به آن اهتمام داشت، احیا و خدمت به مساجد از اعظم فرایض است.

وی افزود: مخاطب فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب، جوانان هستند که باید خلأهای فرهنگی را پر کنند تا از وضعیت ناگوار فرهنگی فعلی خارج شویم، احیا شدن مساجد استمرار انقلاب را تضمین می کند.

محمد قمین
ارسال نظرات