۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۱۴۶۲۲

تجلیل از خانواده های شهدا در همایش سید العابدین + فیلم

تجلیل از خانواده های شهدا در همایش سید العابدین + فیلم
چهارمین همایش سید العابدین با حضور علما، طلاب و حوزویان و با تجلیل از خانواده های شهدا در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین همایش سید العابدین شامگاه پنجشنبه با حضور علما، طلاب و حوزویان در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در ابتدای این برنامه با اشاره به وضع مساجد کشور عنوان کرد: متأسفانه مساجد رویه سابق را ندارد، از ۷۵ هزار مسجد شیعیان در کشور متأسفانه تنها ۳۵ هزار مسجد امام جماعت دارد، از تعدادی که دارای امام جماعت هستند به صورت سه وعده نماز جماعت برگزار نمی شود.

وی اضافه کرد: برنامه های دینی و قرآنی باید در مساجد برگزار شود و محور فعالیت های قرآنی باید مسجد باشد، باید مساجد را احیا کنیم تا انقلاب ضربه نبیند چرا که حضرت امام فرمود از روزی بترسید که مساجد خالی شوند، اول انقلاب تمام مساجد مملو از جمعیت بود باید ریشه یابی شود که چرا الان این گونه نیست.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: یکی از دلایل سوء عملکرد برخی مسؤولان است اما باید توجه داشت که عملکرد مسؤولان ربطی به رابطه انسان و خدا ندارد و باید به آن اهتمام داشت، احیا و خدمت به مساجد از اعظم فرایض است.

وی افزود: مخاطب فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب، جوانان هستند که باید خلأهای فرهنگی را پر کنند تا از وضعیت ناگوار فرهنگی فعلی خارج شویم، احیا شدن مساجد استمرار انقلاب را تضمین می کند.

در ادامه حجت الاسلام لبخندان مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه با بیان این که امروز در 26 کشور جهان با محوریت اهل بیت(ع) و نام مقدس امام سجاد(ع) فعالیت می کنیم، اظهار داشت: اگر بشر دنبال الگوی اخلاقی و دنبال عرفان برای سعادت وجود نورانی امام زین العابدین(ع) و صحیفه سجادیه منشور اخلاقی برای هدایت بشریت است.

وی ادامه داد: سعادت بشریت در دلدادگی به ساحت قرآن و عترت است، با همکاری مبلغان سعی در ترویج و نشر معارف و اعتلای معارف الهی با محوریت اهل بیت(ع) داریم.

مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه با بیان این که در استان هرمزگان بیش از 50 حافظ صحیفه سجادیه داریم، ابراز داشت: شرط حفظ صحیفه سجادیه این است که در ابتدا قرآن کریم حفظ شود.

وی عنوان کرد: معلمان حقیقی قرآن کریم، اهل بیت(ع) هستند و اگر می خواهیم به قله های سعادت برسیم راهی جز دل سپردن به ساحت مقدس و نورانی قرآن و اهل بیت(ع) نداریم.

سپس حجت الاسلام ارزانی مشاور وزیر ارشاد سخنرانی کرد و با بیان این که مساجد باید محور فعالیت های جامعه دینی باشد، اظهار داشت: متأسفانه در کنار مساجد بدیل هایی ایجاد شده است اما باید مسجد را به عنوان یک دانشگاه بزرگ محور کار قرار دهیم، جامعه اسلامی باید اهل مسجد باشند.

وی با تأکید بر این که همه باید سرباز ولایت باشیم، ادامه داد: خیانت است کسانی در مسجد از حزب، جناح و گروهی دفاع کنند، بحث اصلی ولایت است و همه باید سرباز ولایت باشیم، پژوهش های جدی درباره تأثیرات منفی جناح بازی در مساجد انجام شده است.

مشاور وزیر ارشاد با بیان این که مردم باید به حضور در انتخابات تشویق شوند، ابراز داشت: باید کسی انتخاب شود که در مسیر انقلاب و رهبری باشد اما کسی نمی تواند در مساجد برای دیگری تعیین تکلیف کند که به چه کسی رأی بدهد.

وی عنوان کرد: اهل بیت(ع) تنها مختص شیعیان نیستند بلکه اهل بیت(ع) آمده اند با بشر را هدایت کنند و نجات دهند، اگر بشر زیبایی کلام اهل بیت(ع) را بداند قطعا از آن تبعیت خواهد کرد.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: 4 مدل برای تبلیغ دین وجود دارد که شامل ابلاغ، اقناع، سبک سازی و سیره سازی می شود، در ابلاغ کار یک طرفه است که کسی می گوید و دیگری می شود، در اقناع سعی می شود که انسان به رضایت قلبی نسبت به موضوعی برسد.

در ادامه نیز آیت الله استادی با انتقاد از برنامه هایی که به اسم فرهنگ به فرهنگ ضربه می زنند، گفت: صداوسیما باید برخی رویه ها غلط خود را که تأثیرات منفی دارد اصلاح کند.

وی افزود: رهبر انقلاب بارها تذکر دادند و انتقاد کردند اما برخی رویه های نادرست در سبک زندگی جامعه تأثیرگذار است که باید اصلاح شود، البته برنامه های خوبی هم از صداوسیما پخش می شود اما نباید کارهایی انجام داد که اثر خوب کارهای دیگر را از بین ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که با تعارف کارها درست نمی شود، اظهار داشت: هر چه نهادها تبلیغ و خدمت کنند اما رویه های نادرست اصلاح نشود تأثیر کارها از بین رفته و خنثی می شود، منکر برنامه های خوب نیستیم اما باید مراقب تأثیرات برنامه های دیگر بود، صداوسیما باید درست فرهنگ سازی کند.

وی ادامه داد: اگر بگوییم همه چیز خوب است و تعارف کنیم کاری انجام نخواهد شد، باید تذکر دهیم تا اثر کند و رویه های نادرست عوض شود، گفته می شود که بودجه صداوسیما کم شده و باید بودجه را از راه های دیگر مانند تبلیغ کم کند، آیا اینگونه تبلیغ در جمهوری اسلامی که بودجه خود را با رواج برخی مواد غذایی و مسائل دیگر تأمین کند.

آیت الله استادی با بیان این که برخی رویه های موجود دختران و پسران را گرفتار می کند، ابراز داشت: اگر جوانان گرفتار شوند ساختن و اصلاح سخت تر خواهد بود، کسی نمی گوید که سوء قصدی وجود دارد اما برخی نمی دانند که چگونه عمل می کنند و عملکرد آن ها چه تأثیراتی دارد.

در پایان مراسم نیز از شماری از خانواده های شهدا تجلیل شد.

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات