۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۱۴۶۲۷

تبیین نقش انسان‌ساز حج در رادیو صدای آفریقا

تبیین نقش انسان‌ساز حج در رادیو صدای آفریقا
رایزن فرهنگی کشورمان در کامپالا به منظور آشناسازی زائران و مسلمانان این کشور با فرهنگ حج ابراهیمی در رادیوهای صدای آفریقا به تبیین اهداف و نقش انسان‌ساز حج پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در کامپالا(پایتخت اوگاندا) به منظور آشناسازی زائران و مسلمانان این کشور با فرهنگ حج ابراهیمی در رادیوهای صدای آفریقا و بلال به تشریح و تبیین مناسک حج، فلسفه، معانی، مفاهیم، پیام‌ها، اهداف و نقش انسان‌ساز این فریضه عبادی پرداخت.

در این برنامه «آدم استاد»، تحلیلگر اسلامی مشارکت داشته و مطالب مطرح شده را به زبان لوگاندا(از زبان‌های رایج در اوگاندا) ترجمه کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در این برنامه رادیویی گفت: حج در حقیقت یک  دوره و کارگاه آموزشی است که در آن آئین‌های خداپرستی، فرهنگ خودسازی، عدالت اجتماعی، ایثار، مقاومت، نظم و انضباط ، وحدت، مساوات، مبارزه با خودپرستی و خودخواهی، کسب روزی حلال، حرکت و پویایی، روش زندگی خوب، برائت از مشرکان، توجه به امور مردم و ... به زائران تعلیم داده می‌شود.

 وی در ادامه سخنان خود به برخی مسئولیت‌های حجاج بعد از مراجعت به وطن خود اشاره و مناسک حج از جمله وقوف در عرفات و اعمال آن، اهميت عرفات، پاداش وقوف در عرفات و وقوف در مشعرالحرام را تشریح کرد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات