۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۱۴۶۳۸
امیر قربانی:

ناوگان هوانیروز کشور به قدرتمند ترین ناوگان هوایی خاورمیانه تبدیل شده است

ناوگان هوانیروز کشور به قدرتمند ترین ناوگان هوایی خاورمیانه تبدیل شده است
فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه ناوگان هوانیروز کشور به قدرتمند ترین ناوگان هوایی خاورمیانه تبدیل شده است، گفت: دشمن در هیچکدام از مناطق مرزی جرأت نفوذ ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی تهران ضمن تبریک چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه تهران و با اشاره به اینکه نماز جمعه پایه و اساس کشور است، گفت: نمازگزاران جمعه ستون اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی به عملیات افتخارآفرین مرصاد اشاره کرد و ادامه داد: عملیات مرصاد یکی از پر افتخار کلاسیک و آخرین عملیات رزمندگان دفاع مقدس بوده است؛ این عملیات برگ زرینی بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی افزود.

امیر قربانی با بیان اینکه عملیات مرصاد در زمینه رویارویی به کسانی که خود را مدافعان خلق می نامیدند، صورت گرفت، اظهار داشت: گروهک منافقین پس از جنگ دست به قیام مسلحانه زده و از کشور فرار کردند و به دامن صدام ستمکار رفتند؛ صدام پس از قطعنامه 598 قصد دست درازی به کشور را داشت، از همین جهت از جنوب غرب کشور قصد نفوذ داشت، اما با سد مستحکم رزمندگان آبادان و خرمشهر مواجه شد.

فرمانده هوانیروز ارتش تأکید کرد: دشمن هنگامی که مشاهده کرد نمی تواند نفوذ کند، خواست به وسیله منافقان که بر زبان فارسی مسلط بودند، از غرب کشور نفوذ کند؛ منافقانی که خود را مدافع خلق می نامیدند با سیاست های استکبار جلو آمده و بیمارستان اسلام آباد را به خاک و خون کشیدند، اما کمی جلوتر در کمین نیروهای انقلاب که تحت فرماندهی امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی قرار داشتند، قرار گرفته و به هلاکت رسیدند.

وی با بیان اینکه هوانیروز با تیم های آتشی که داشت توانست با شلیک راکت به ماشین تسلیحات منافقان آنها را زمین گیر کند، گفت: ما در این عملیات قریب به 425 ساعت پرواز داشتیم و توانستیم حدود 3380 نفر را به پشت منافقان هلی برد کنیم؛ منافقان پس از عملیات مرصاد نتوانستند که کمر راست کنند و تا کنون دست به عملیات بزنند.

امیر قربانی با اشاره به اقتدار دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی، این اقتدار را مرهون رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: نیروهای مسلح کشور با نصب العین قرار دادن رهنمودهای رهبری به جایی رسیده اند که دشمن را به خواری و ذلت انداخته اند؛ مشاهده کردیم که ترامپ پس از ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تشکر کرد که هواپیمای مسافربری آنها را مورد هدف قرار ندادند.

وی با بیان اینکه ما در نیروهای مسلح اصل ولایت مداری را ساری و جاری می کنیم،خاطرنشان کرد: اقتدار دفاعی ما مصداق بارز «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» است؛ ما با همه متجاوزان و بدخواهان به شدت برخورد می کنیم و در برابر مشکلات مردم شریف ایران به سرعت عمل کرده و مشکلشان را حل می کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: در زمینه زلزله کرمانشاه ارتش، نیروی زمینی و هوانیروز توانستند آن عهدی که با بستند را به منصه ظهور برساند؛ ما پس از به وقوع پیوشتن حوادثی همچون زلزله و سیل به سرعت وارد عمل می شویم؛ در همه استان های سیل زده سعی کردیم به سرعت وارد عرصه شده و کمک رسانی کنیم؛ همه نیروهای هوانیروز ارتش در استان های سیل زده آماده باش بودند و ما حدود 50 فروند هلی کوپتر را در این مناطق به پرواز درآورده و درصدد کمک رسانی بودیم.

وی افزود: امیر حیدری و امیر موسوی و سایر فرماندهان ارتش شخصا وارد مناطق سیل زده شده و مشاهده کردیم که برای کمک رسانی به مردم تا زانو در گل فرو رفته بودند؛ این روحیه نشان می دهد که فرماندهان نیروهای مسلح مطیع امر ولایت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن در هیچکدام از مناطق مرزی جرأت نفوذ ندارد، تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با چابکی و چالاکی به راهبرد هدف محور و تهاجمی دست پیدا کرده و می تواند در کسری از ثانیه طوماربدخواهان را در هم بپیچد.

امیر قربانی همچنین به خدمات هوانیروز ارتش در عرصه اورژانس هوایی اشاره کرد و با بیان اینکه امروز ناوگان هوایی هوانیروز کشور به قدرتمند ترین ناوگان هوایی خاورمیانه تبدیل شده است، گفت: اگر دشمن برای ما طراحی جنگ می کند، ما بازی جنگ را در راهبردهای خود داریم.

وی تأکید کرد: امروز مجهز به بهترین سیستم های دفاعی هستیم؛ این اقتدار نیروهای مسلح برگفته و مرهون رهنمودهای رهبری است؛ امروز باید دانست که اگر از رهنمودهای رهبری اطاعت کنیم، قطعاً به پیروزی خواهیم رسید.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه امروز در زمینه های ناوگان عظیم بالگردی کشور به خودکفایی دست پیدا کرده ایم، ابراز کرد: دشمن می پنداشت که اگر به ناوگان بالگردی ما خدمات ارائه ندهد زمین گیر خواهیم شد، اما باید گفت که ما پس از 40 سال به دست خلبان ها و مهندسان پرواز به صورت خودکفا می توانیم ناوگان عظیم بالگردی خود را هدایت کنیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات