۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۱۴۶۴۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار ایران اسلامی را نشان داد

توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار ایران اسلامی را نشان داد
امام جمعه شهرکرد گفت: توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار ایران اسلامی را نشان داد و ثابت کرد انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به طور رسمی در کشور، نماز جمعه را کنگره هفتگی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه علامت مؤمن بودن است و هیچ چیز نمی‌تواند مانع اقامه نماز مؤمن شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نماز جمعه ابعاد و خاصیت‌های فراوانی دارد، ابراز کرد: امام جمعه موظف است مردم را به دین، خدا، تقوا، مصالح و ضرورت‌های جامعه، ترسیم خط دشمن و آگاهی بخشی دعوت کند و این مهمترین رسالت او است.

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه خاری در چشم دشمن است و تاکنون آسیب‌های فراوانی به دشمن زده است، گفت: امام جمعه باید طراحی‌های دشمن را بیان و جامعه را به سمت درست هدایت کند و خوشبختانه آثار و برکات نماز جمعه طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی به خوبی دیده شده، آنقدر که باید از آن در کتاب‌ها نوشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه از ارکان مهم نماز جمعه مردم، برگزار کنندگان، مدیران و رسانه‌ها هستند، تصریح کرد: برخی از مدیران حق این جایگاه و وظیفه دینی را ادا نمی‌کنند که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای دو جنبه عمومی و مردمی و جنبه حکومتی و تشکیلاتی است، گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر در هر دو عرصه فعال باشد؛ بنابراین باید جدی گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه وظیفه مردم تذکر لسانی و وظیفه حکومت اجرایی است، تصریح کرد: اجازه ندهید این وظیفه مهم الهی در جامعه کمرنگ شود، زیرا کمرنگ شدن دین در جامعه فساد را غالب می‌کند و به جامعه ضرر می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی افزود: توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار ایران اسلامی را نشان داد و ثابت کرد انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دوران بزن در رو تمام شده است و دشمن باید این اصل را بفهمد، گفت: دشمن باید بداند هر حرکتی بر علیه انقلاب اسلامی انجام دهد، بی پاسخ نخواهد ماند و این امر در بحث توقیف نفتکش انگلیسی به خوبی خود را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به عملیات پیروزمندانه مرصاد در سال ۶۷، بیان کرد: این عملیات حساب شده علیه منافقان کوردل و دشمنان صورت گرفت که با بسیج مردمی به یک باره خنثی شد و بار دیگر رسوایی از آن منافقان شد.

امام جمعه شهرکرد گفت: تهدیدات بسیاری علیه نظام در تمام سطوح صورت گرفت که یکی پس از دیگری شکست خوردند، رئیس جمهور رأی گرفته از مردم و غرب گرا نتوانست پیام واقعی مردم را درک کند و متکبرانه در برابر انقلاب ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه مظلوم نمایی‌ها چهره ظالمانه دشمنان را تغییر نمی‌دهد، افزود: به یقین حقیقت جامعه بصیرت است که باید روز به روز افزایش یابد./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات