۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۶۱۴۶۶۳

درخواست معارضان بحرینی برای تحقیقات درباره رابطه القاعده با رژیم آل خلیفه

درخواست معارضان بحرینی برای تحقیقات درباره رابطه القاعده با رژیم آل خلیفه
معارضان داخلی و خارجی رژیم بحرین در یک نشست خبری در لندن تأکید کردند که باید تحقیقاتی برای کشف روابط این رژیم با گروه تروریستی القاعده آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه‌های بحرینی معارض رژیم آل خلیفه و برخی از فعالان خارجی در جامعه بین‌الملل، خواستار آغاز تحقیقات رسمی در خصوص ارتباط رژیم بحرین با گروه تروریستی القاعده شدند.

شبکه خبری الجزیره قطر ۲۳ تیر از یک طرح مخفیانه درباره همکاری سازمان اطلاعات بحرین در سال ۲۰۰۳ با سازمان تروریستی القاعده خبر داد که هدفش ترور رهبران معارض در این کشور و همچنین عملیات تروریستی در ایران بوده است.

این شبکه در برنامه مشهور «ما خفی أعظم» ( آنچه پنهان مانده، بزرگ‌تر است) و پخش یک فیلم مستند تحقیقاتی، از روابط محرمانه سرویس اطلاعات بحرین با القاعده در ترور چهره‌های معارض در این کشور پرده برداشت.

الجزیره امروز گزارش داد که معارضان بحرینی در یک نشست خبری که در سفارت منامه در لندن برگزار شد، خواستار انجام این تحقیقات شدند.

«علی الفایز» رئیس دفتر سیاسی فراکسیون معارضان بحرین، «سعید الشهابی» دبیر کل جنبش «احرار» و «لیندن پیتر» فعال انگلیسی حامی معارضان بحرینی در این نشست سخنرانی کردند.

به گزارش الجزیره، این افراد تأکید کردند که حقایقی که برنامه الجزیره از آن پرده برداشت، موجب محکومیت رژیم بحرین و همکاری آن با گروه القاعده است که هدف از آن، ترور معارضان رژیم بود.

الشهابی، الفایز و پیتر اعلام کردند، القاعده در فرقه‌گرایی مذهبی دست داشته که «هدف از آن، نابودی بافت اجتماعی بحرین بود و برای ترور رهبران معارض مانند عبدالوهاب حسین برنامه‌ریزی کرده بود؛ شخصی که سال 2011 محرک اصلی اعتراضات مردمی در کشور بود و دادگستری [رژیم آل خلیفه] وی را محکوم به حبس ابد کرد».

«علی مشیمع» که از فعالان بحرینی معارض است، به الجزیره گفت: «اطلاعاتی که الجزیره در فیلم مستند خود پخش کرد، حتی برای شهروندان [بحرینی] که این مسئله را احساس کرده بودند، شوکه کننده بود؛ زیرا آن را با سند ارائه کرده بود».

مشیمع تصریح کرد، آنچه در این فیلم مستند آمد، تبدیل به حقایق ثابت و ادله‌هایی مبنی بر همکاری مسئولان بحرینی با یک گروه تروریستی برای ترور معارضانی شده است که آنان را متهم به تروریسم می‌کند، «ولی این خودِ رژیم است که تروریست است».

وی همچنین خواست که رژیم بحرین به خاطر اطلاعاتی که الجزیره آن را لو داد، در سطح بین‌المللی محاکمه شد.

علی الفائز نیز به الجزیره گفت که این شبکه در مستند خود، ادله قطعی از اشخاص وابسته به رژیم و داخل نهادهای رسمی و کاخ پادشاهی ارائه کرد و این اشخاص، اعترافات و شهادت‌هایی در محکومیت این رژیم داشتند.

سعید الشهابی نیز تأکید کرد که اگر آمریکا و انگلیس واقعا گروه القاعده را خطری برای خود می‌دانند، باید برای محاکمه رژیم بحرین دست به کار شوند.

الشهابی رژیم حاکم بر بحرین را «رژیم بیماری» دانست که «برای کشتار شهروندان خود با گروههای تروریستی همکاری می‌کند. این مسئله باعث شده که هر شهروند بحرینی نگران باشد که از سوی حکومت خود، هدف قرار خواهد گرفت»./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات