۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۴۶۸۲
استاد حوزه علمیه:

شهید در قیامت مقام شفاعت دارد + فیلم

شهید در قیامت مقام شفاعت دارد + فیلم
حجت الاسلام خادمیان با اشاره به اینکه شهید مقام شفاعت دارد، گفت: شهید در قیامت اجازه دارد تا ۷۰ نفر از بستگان خود را شفاعت کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید ابوالقاسم خادمیان جمعه شب در مراسم هفت ابوشهید سید فرهاد متولی که در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) منطقه شهید منتظری نوش آباد برگزار شد، گفت: ابوشهید متولی وکیل و وزیر نبود بلکه سیدی بی آلایش و خیری دائما الذکر بود.

وی افزود: ابوشهید سید فرهاد متولی سال‌ها در انتظار و چشم به راه آمدن پیکر فرزند شهید خود بود و عاقبت نیز از خداوند می‌خواهد تا قبل ازعید فطر یا پیکر او را و یا خبری از او برایش بیاورند.

حجت الاسلام خادمیان ادامه داد: این معجزه بزرگی است که دعای ابوشهید سید فرهاد متولی  مستجاب و پیکر مطهر فرزندش کشف و یک روز بعد از عید فطر خبر پیدا شدن پیکر شهید سید فرهاد متولی را برای خانواده اش آوردند.

وی با اشاره به اینکه ابوشهید سید فرهاد متولی مقید به خواندن نماز شب بود و به نماز شب اهمیت می‌داد، اظهار داشت: امروز نماز شب در جامعه به شدت کم رنگ شده است و مردم نسبت به نماز شب که سبب افزایش روزی است بی توجه هستند.

استاد حوزه علمیه گفت: اگر امروز مشکلات زیادی پیش روی کسب روزی و کسادی کار‌ها است برای این است که نسبت به نماز شب بی توجه هستیم، چرا که نماز شب و بیداری بعد از نماز صبح دارای آثار و دستاورد‌های زیادی است.
تعداد بازدید : 10

حجت الاسلام خادمیان درادامه با اشاره به اینکه شهید مقام شفاعت دارد و از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: شهید در قیامت این اجازه را دارد تا ۷ نفر از بستگان خود را شفاعت کند.

لازم به ذکر است، حاج سید دخیل متولی موذن و خیر مدرسه ساز و ابوی شهید سید فرهاد متولی سحرگاه روز شنبه ۲۹ تیرماه طبق معمول در حال گفتن اذان صبح از بالکن منزل خود به پیاده رو سقوط می‌کند و در سن ۸۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفته و به فرزند شهیدش سید فرهاد متولی می‌پیوندد.

شایان ذکر است، شهید سید فرهاد متولی دانشجوی تربیت معلم این فرزند ۱۹ ساله افتخار آفرین وطن در ۲۳ اردبیهشت سال ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس شاهد مقصود را در آغوش کشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید و پیکر گلگونش پس از ۲۷ ماه چشم انتظاری خانواده در شلمچه پیدا شد و در روز عید فطر سال ۶۳ در میان انبوه مردم عزادار و شهید پرور شهر نوش‌آباد تشییع و در گلزار شهدا و در جوار بارگاه امامزاده محمد بن زید بن حسن بن علی (ع) شهر نوش آباد به خاک سپره شد.

این گل پرپر ۱۹ ساله باغ رسالت از خانواده اش می‌خواهد تا در برپایی مراسم ختم و عزایش نهایت سادگی را رعایت کنند تا مانند جدش غریبانه و مظلومانه به خاک سپرده شود، دربخشی از وصیت نامه این شهید آمده است، در طول عمرم خدمتی به اسلام و مسلمین نکردم، اما امیدوارم مرگم سرآغاز خدمتی جاویدان به اسلام باشد و از خداوند می‌خواهم که مرگم را مرگ سرخ قرار دهد تا به این وسیله به سه هدف ام. اول لقاءالله، دوم اثبات زبونی و خواری خصم و سوم یاری اسلام در حد اعلا از این راه رسیده باشم./۱۳۰۷/پ203/ب1
تعداد بازدید : 9
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات