۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۴۶۹۶
حجت الاسلام سیاح:

جوانگرایی یکی از رویکردهای مهم در شورای سیاست گذاری نماز جمعه است

جوانگرایی یکی از رویکردهای مهم در شورای سیاست گذاری نماز جمعه است
مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران با بیان اینکه ائمه جمعه از فعالیت های جزیره ای اجتناب کنند، گفت: ائمه جمعه جوانگرایی را در نماز جمعه محقق سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود سیاح مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران، امروز در همایش روز نمازجمعه و چهلمین سالگرد نمازجمعه که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، گفت: نمازجمعه از یک جایگاه معنوی خاصی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که نماز جمعه به عنوان یک رسانه معنوی به شمار می رود، ادامه داد: با توجه به عصر کنونی و پیشرفت و تغییر رسانه ها می طلبد نماز جمعه مخاطبان بیشتری را نسبت به چهل سال گذشته جذب کند.

حجت الاسلام سیاح با بیان اینکه جوانگرایی یکی از رویکردهای مهم در شورای سیاست گذاری نماز جمعه است، ابراز کرد: در سطح استان تهران گاهی پیشکسوتان نماز جمعه پیشنهاد می دهند که به جای آنان جوانان جایگزین شوند و پای کار بیایند؛ می طلبد ائمه جمعه جوانگرایی را در نماز جمعه محقق سازند.

مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران فعالیت افراد اثر گذار را در ستادهای نمازجمعه بسیار لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: لازم است کسانی در ستاد نماز جمعه فعالیت داشته باشند که مردم آنان را به عنوان جهادگران فعال در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رسانه ای بشناسند.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید از فعالیت های جزیره ای و کارهای پراکنده اجتناب کنند، گفت: انعکاس فعالیت های نماز جمعه در صدا و سیما و شبکه های خبری لازم و ضروری است، مردم باید شاهد فعالیت خالصانه این ستاد باشند.

حجت الاسلام سیاح در ادامه با اشاره به اینکه انعکاس و انتشار اخبار ستاد نماز جمعه در آگاهی بخشی به مردم بسیار تاثیرگذار و مطلوب خواهد بود، عنوان کرد: متاسفانه با وجود فعالیت های بسیار خوب ستاد نماز جمعه می بینیم انعکاس خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران در پایان با اشاره به اقدامات و فعالیت های جهادی ائمه جماعات در کمک رسانی به مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: در حوادث سیل اخیر ما شاهد اقدامات جهادی بسیاری از ائمه جمعه بودیم اما متاسفانه در صدا و سیما این اقدامات انعکاس داده نشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات