۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۱۴۶۹۷
سخنگوی حوزه در گفت وگو با رسا:

احیای واجبات الهی برای حاکمیت اسلامی یک وظیفه مسلم است

احیای واجبات الهی برای حاکمیت اسلامی یک وظیفه مسلم است
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با اشاره به سلسه حوادث اخیر برای طلاب ناهی از منکر گفت: احیا واجبات الهی برای حاکمیت یک وظیفه مسلم حکومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی حوزه  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به سلسه حوادث اخیر برای طلاب ناهی از منکر اشاره کرد و گفت: آمران معروف و ناهیان از منکر نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مسؤولان هستند.

وی افزود: حاکمیت اسلامی حاکمیتی است که در اقامه واجبات اسلام، اعم از نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و دیگر فرائض کوتاهی نکند و برای حکومت این واجبات از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه دینی را برای همه مسلمانان ضروری دانست و گفت: اقامه امر به معروف و نهی از منکر برای اکثر مسلمانان واجب عینی و برخی واجب کفایی و برای حاکمیت یک وظیفه مسلم حکومتی است.

سخنگوی حوزه های علمیه با بیان این که متاسفانه امروزه برخورد ناشایستی از سوی عاملین به منکر با ناهیان از منکر صورت می گیرد، اظهار داشت: در سال های اخیر بسیاری از طلاب ناهی از منکر که به وظیفه دینی خود عمل می کردند از سوی آمرین به منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح شده اند و گاهی منجر به شهادت این عزیزان شده است.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه وظیفه دارد از طلابی که به وظیفه دینی خود در جامعه عمل و در این راستا امر به معروف و نهی از منکر می کنند حمایت همه جانبه کند و حمایت علمی و معنوی از آنها داشته باشد و از حق آنها دفاع کند.

 حجت الاسلام و المسلمین رفعتی با اشاره به وظیفه حاکمیت در برابر اقامه واجبات الهی در جامعه، تصریح کرد: حاکمیت موظف است علاوه بر اینکه بستر اقامه واجبات الهی از جمله امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی مهیا کند باید از آمرین به معروف و ناهیان منکر حمایت همه جانبه داشته باشد و دستگاه های امنیتی و قضایی به صورت ویژه باید به این امر ورود پیدا کنند.

سخنگوی حوزه های علمیه عنوان کرد: اگر ناهیان از منکر از سوی حاکمیت حمایت و پشتیبانی نشوند وظیفه الهی در جامعه متوقف می شود و جامعه اسلامی از این واجب الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر فاصله می گیرد؛ نهادهای دولتی اگر به وظیفه خود در حمایت از آمرین به معروف عمل نکنند عندالله مسؤول اند.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی آمرین به معروف و ناهیان از منکر علاوه بر اینکه باید امنیت و مصونیت داشته باشند باید مورد تکریم و احترام باشند همانطور که در قرآن کریم این افراد مورد تکریم و احترام قرار گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی با بیان اینکه حوزه علمیه باید خواستار حمایت نهادها و مسؤولان اجرایی از آمران معروف باشد، گفت: برای حمایت از آمران معروف، حوزه علمیه باید یک طرحی را جهت تکریم آنها ارائه و تدوین کند تا این امر واجب الهی در جامعه احیا شود و ادامه داشته باشد.

وی در پایان گفت: باید قوانینی جهت حمایت و پشتیبانی از اشخاصی که برای احیای واجبات دینی در جامعه تلاش می کنند در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و در قوه قضاییه اجرایی شود تا اهمیت و امنیت کار معنوی در جامعه دو چندان شود./1325/ج

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
احسنت
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
دین برای تنظیم قواعد زندگی سیاسی نازل شده است. پس نظراتعلما درباره دسته بندی های سیاسی روز را بیشتر منتشر نمایید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
هر کسی می خواهد عمل بکند و هر کسی می خواهد عمل نکند.
1
0