۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۱۴۷۰۰
سازمان ملل اعلام کرد:

عربستان و رژیم صهیونیستی در صدر فهرست رژیم‌های کودک‌کش

عربستان و رژیم صهیونیستی در صدر فهرست رژیم‌های کودک‌کش
دبیرکل سازمان ملل در گزارش تازه خود به شورای امنیت، عربستان و رژیم صهیونیستی را در صدر لیست رژیم‌های کودک‌کش اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس گزارش سازمان ملل متحد، ائتلاف تحت رهبری عربستان و اسرائیل، سال گذشته بیشترین تعداد کودکان را در جهان کشته‌ است.


در این گزارش که ائتلاف تحت رهبری عربستان برای سومین سال در فهرست سیاه قرار گرفته داد، آمده است: ائتلاف سعودی که در حال جنگ در یمن است، ۷۲۹ کودک را در سال ۲۰۱۸ در این کشور کشته یا زخمی کرده است که این تعداد حدود نیمی از کودکان کشته‌شده در جهان را در این سال شامل می‌شود.

گوترش همچنین گزارش داد از سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد کودکان فلسطینی در سال گذشته توسط نظامیان اسرائیلی کشته یا زخمی شده‌اند.

دفتر نمایندگی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش جدید واکنشی نشان نداده است. عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نیز منبع و صحت این گزارش را زیر سؤال برد و اعلام کرد در تعداد افراد کشته شده اغراق شده است.

نام ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۶ برای مدت زمان کوتاهی در فهرست سیاه قرار گرفت؛ اما با فشار ریاض از این فهرست خارج شد.
 
در آن زمان، بان کی مون،‌ دبیرکل وقت سازمان ملل،‌ عربستان را به اعمال فشارهای غیر قابل قبول متهم کرد. پس از آن برخی منابع اعلام کردند که ریاض تهدید کرده وجوه اختصاص یافته برای سازمان ملل متحد را قطع می‌کند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات