۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۴۷۱۱

انتقاد امام‌جمعه کرج از به‌کار‌گیری افراد مسئله‌دار در مناصب مختلف

انتقاد امام‌جمعه کرج از به‌کار‌گیری افراد مسئله‌دار در مناصب مختلف
امام جمعه کرج گفت: نباید کسانی را که دستگاه‌های امنیتی تائید نمی‌کنند و یا با فتنه گران همراهی داشته در مناصب مختلف به کار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چهارم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به پنجم مردادماه چهلمین سالگرد اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی بیان داشت: نماز جمعه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که آثار و برکات فراوانی در زمینه‌های اخلاقی، معنوی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش سرمایه اجتماعی داشته است.

وی بابیان اینکه نماز جمعه فرهنگ و دستاورد بسیار بزرگی است که دشمنان نظام و انقلاب به‌شدت از او هراس دارند، تأکید کرد: نماز جمعه نماد مقاومت چهل‌ساله ملت ایران است که حضور از روی اخلاص شهدای محراب و مردم مؤمن، یادآور مقاومت و ایستادگی ملت باایمان ایران اسلامی و آرمان‌های اسلامی و انقلابی خودش در طول این چهل سال است.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: نماز جمعه گذشته از اینکه معارف بلند دینی و اسلامی از اخلاق، تقوا، سیاست، دشمن‌شناسی، بصیرت و امثال‌ذلک را تبیین کرده پایه‌های ایمانی مخاطبین خود را تقویت می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی تریبون نماز جمعه را مردمی، وحدت‌آفرین، بصیرت افزا، استکبارستیز و ضد اشرافی گری خواند و گفت: گفتمان نماز جمعه انقلابی و ندای مستضعفان است.

اهتمام مسئولان برای اتمام و تکمیل شدن مصلی کرج کم است

وی با انتقاد از تکمیل نشدن مصلا کرج بعد از گذشت سی سال از شروع احداث این مجموعه گفت: پروژه‌های بسیاری با هزینه‌های بالاتر در شهر انجام‌گرفته است و نشان می‌دهد که اهتمام برخی مسؤولین نسبت به امور مصلا کمتر بوده است و باید یک مقداری به این قضیه بیشتر توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن تشکر از اهتمام شورای شهر و شهردار کرج برای تکمیل مصلا، از استاندار البرز خواست تا به موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد تا مشکلات مصلا کرج سریع‌تر مرتفع شود.

اسرائیل تا سال ۲۰۲۵ فرومی‌پاشد

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب قضیه فلسطین را قضیه اول و مهم‌ترین مسئله دنیای اسلام دانستند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه قدس را پایتخت همیشگی خود می‌داند، برای آنکه بتواند بر این شهر کاملاً مسلط شوند از تمام نهادها و سازمان‌ها کمک گرفت تا بتواند بافت جمعیتی را از شهرهای اطراف آن جدا کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بزرگ‌ترین عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها در حومه بیت‌المقدس، گفت: به فضل خدا این اقدامات هیچ سودی برای رژیم صهیونیستی ندارد و قدرت مقاومت علی‌رغم این اقدامات بیشتر شده است، آنچه بیشتر به چشم می‌خورد کار اسرائیل با وضعیت داخلی که دارد فقط یک مقدار صبر و تحمل می‌خواهد و با مدتی تحمل کار اسرائیل تمام است.

وی در ادامه تصریح کرد: شانزده موسسه و نهاد اطلاعاتی آمریکا در پژوهشی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اسرائیل تا سال ۲۰۲۵ فرومی‌پاشد، احساس تعلق به دین در بین یهودیان کم شده و مهاجرت به اسرائیل به خاطر وخامت اوضاع اقتصادی و تحریم‌های امنیتی کم شده، در داخل این کشور به خاطر یهودی‌های اتیوپی تبار مشکلات حسابی در آنجا به وجود آمده است، همان‌طور که سید مقاومت در پاسخ به سؤالی که از وی پرسیدند چه کسی در قدس نماز می‌خواند گفتند امیدوارم که خودم در قدس نماز بخوانم حرف دور از ذهنی نیست که به‌زودی محقق می‌شود و به فصل پروردگار همه شاهد حذف و نابودی این غده سرطانی در منطقه هستیم.

تنها راه پیروزی مقاومت در مقابل استکبار است

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا، عنوان کرد: خود آمریکا اعلام می‌کند که من فلان فرد را برای مذاکره فرستادم و بعد طرف ما در داخل اعلام می‌کند که من با نماینده مردم آمریکا صحبت کردم نه با دولت آمریکا، به این دوستان عرض می‌کنیم اقتدار و عزتی را که با شهادت به دست آماده را فدای راه‌های رفته بی‌نتیجه نکنید، خودتان هم اعتراف دارید که مردم قبول نمی‌کنند، بشنوید که مردم هم راه مقاومت را تنها راه پیروزی در مقابل دشمن اعلام می‌کنند.

سابقه دشمنی دولت فرانسه با ایران نباید از خاطر فراموش شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار کرد: دوم مرداد سال ۱۳۶۰ بنی‌صدر به همراه رئیس سازمان منافقین از ایران فرار و به کشور فرانسه رفتند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه فرانسه عملاً به پایگاه تروریستی علیه ملت ایران تبدیل شد، گفت: فرانسه پس از شوروی یکی از حامیان صدام در دوران جنگ تحمیلی بود که تسهیلات زیادی را در اختیار این کشور قرارداد.

وی به جنایاتی که علیه مردم بی‌دفاع سوریه، یمن و لیبی واقع‌شده اشاره کرد و گفت: فرانسه در این جنایات نیز نقش داشته و دارد در مورد مطالبات خارج از عرف فرانسه و حضور برخی افراد از سوی این کشور باید دقت داشت و سوابق ظالمانه این کشور برعلیه ملت ایران نباید نادیده گرفته شود.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری نیز از زحمات خالصانه سربازان گمنام امام زمان (عج) برای دستگیری جاسوسان تقدیر و تشکر کرد.

افراد مسئله‌دار نباید مدیر شوند

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن انتقاد از برخی انتصابات یادآور شد: نباید کسانی را که دستگاه‌های امنیتی تائید نمی‌کنند و یا با فتنه گران همراهی داشته و طرفدارند و یا به ارکان نظام توهین کردند را، در فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و جاهای مختلف به کار گرفت. لذا کسانی که سعی می‌کنند سابقه‌دارها را بکار بگیرند باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه افزود: تازگی‌ها هم رسم شده برای دور زدن قانون، افراد مسئله‌دار را سرپرست می‌گذارند. چون سرپرست که باشد رسیدگی‌های لازم را نمی‌کنند. او هم سه ماه هر کار دلش بخواهد انجام می‌دهد. این هم موردقبول نیست؛ کسی که صلاحیت ندارد نباید حتی سرپرست باشد. مگر اینکه شخص صالح تا رسیدن حکم، سرپرست باشد که قانونا منعی ندارد.

مجلس تراز انقلاب، مقدمه تشکیل دولت جوان انقلابی است

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه باید افراد اصلاح انتخاب شوند، گفت: باید بهترین افراد انتخاب شوند، لذا به ویژگی‌های شخص ازنظر فردی، اجتماعی و گرایشات سیاسی باید کاملاً توجه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری گفت: گاهی برخی کاندیداها در دوره‌های پیشین مسئولیت‌های داشته‌اند چه در مجلس چه در خارج از مجلس، استاندار یا فرماندار بوده‌اند یا در مجلس مسئولیتی داشته‌اند وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم تخلفاتی هم انجام داده‌اند همین موضوع دلیل مناسبی برای عدم صلاحیت و رأی ندادن به آن‌ها است که ممکن است شورای نگهبان در مقطعی که صلاحیت‌ها را بررسی کرده این قبیل تخلفات را احراز نکرده باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر خانه ملت تراز نباشد دولت اسلامی شکل نخواهد گرفت، گفت: به این موضوع باید توجه ویژه‌ای شود، رهبری بارها تأکید کرده‌اند و از عبارت دولت اسلامی و دولت جوان استفاده کرده‌اند به همین منظور مجلس باید تراز باشد.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز اضافه کرد: در دوره فعلی مجلس نیز دیده‌شده برای فرار از قانون یک قانون دیگری را تصویب می‌کنند، این کار منکر است و باعث تضعیف مجلس و ضرر ملت خواهد شد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات