۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۱۴۷۱۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی با زیاده خواهی های انگلیس

ضرورت برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی با زیاده خواهی های انگلیس
حجت الاسلام مشایخ بر ضرورت برخورد قاطع مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور به اظهارات زیاده خواهانه مقامات انگلیسی تأکید کرد.
حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به زیاده خواهی‌های دولت‌های غربی در برابر ملت ایران، گفت: پاسخ قاطع مسؤولان به اظهارات گستاخانه مقامات غربی اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.
 
وی با بیان این که دولت‌های غربی با طرح مسائل حاشیه‌ای به دنبال فرار از عمل به تعهداتشان در موضوع برجام هستند، افزود: توقیف نفت کش انگلیسی در تنگه هرمز بر اساس قوانین و مقررات بین المللی صورت گرفته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انگلیسی‌ها با توقیف غیر قانونی نفت کش ایرانی چهره واقعی خود را در مجامع بین المللی نشان دادند، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند این اقدام انگلیسی‌ها یک دزدی دریایی است.
 
حجت الاسلام مشایخ با تأکید بر این که انگلیسی‌ها باید رویکرد خود در برابر ملت ایران را اصلاح کنند، بیان داشت: این کشور فریبکار و حیله گر در طول تاریخ همواره در پی سوء استفاده از ملت ایران بوده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری باج نخواهد داد و از منافع ملت خود با اقتدار دفاع می‌کند، خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها باید بدانند که این رفتار آن‌ها در برابر ملت ایران، برای آن‌ها هزینه‌های بسیاری را خواهد داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، انگلیس را کشوری استعمارگر معرفی کرد و با بیان این که این کشور فریبکار در ادوار مختلف تاریخ تلاش کرد از منابع ایران در جهت منافع استعماری خود استفاده کند، بیان داشت: انقلاب اسلامی دست‌های استعماری و استکباری غرب را از منابع ملت بزرگ ایران قطع کرد.
 
حجت الاسلام مشایخ بر ضرورت برخورد قاطع مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور با اظهارات زیاده خواهانه مقامات انگلیسی تأکید کرد و گفت: ملت بزرگ ایران اجازه نخواهند داد برخی کشور‌های زیاده خواه، کشور را در مسیر دیگری قرار دهند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی توطئه‌ها و جنایت‌های انگلیسی‌ها در طول تاریخ را فراموش نکرده اند، تصریح کرد: این ملت بزرگ شعار مرگ بر انگلیس را همچون مرگ با آمریکا رساتر از هر زمان دیگری سر می‌دهند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات