۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۴۷۲۴
فرمانده سپاه امام رضا:

تشکیل نظام جامع خدمات در بسیج باید مورد توجه قرار گیرد

تشکیل نظام جامع خدمات در بسیج باید مورد توجه قرار گیرد
نظری گفت: در بسیج از اعطای خدمات به‌شدت غفلت شده است؛ باید به‌سرعت یک نظام جامع خدمات طراحی کنیم و گسترش دهیم که یکی از آن خدمات اردویی است.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، سردار یعقوبعلی نظری در مراسم «کارگاه توانمندسازی مدیران اردویی راهیان نور» که در محل هتل نخل مشهد برگزار شد، گفت: هنوز اردوگاه‌های ما یک ارتباط راحت و موثر با بدنه پیدا نکرده است، برای اوقات فراغت به‌جاهای مختلف می‌روند و حتما باید یک زمینه و جذابیتی ایجاد کنیم که آحاد مردم بتوانند با آن ارتباط بگیرند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: در حوزه فرهنگی هزینه می‌کنیم؛ اهداف نرم افزاری و فرهنگی جدی هم داریم، اما شاید حاضر نباشیم در بستری آن را عملیاتی کنیم و در عملیات‌های اردویی ما مستتر باشد که از این امر پاسخ جدیی دریافت نمی‌کنیم، چنانچه بتوانیم عملیات فرهنگی خود را با زمینه‌های اردویی که داریم ترکیب کنیم بهتر نتیجه می‌گیریم.

وی با اشاره به‌مکان تفریحی و آبشار طبیعی«ارتکند» تاکید کرد: ما جایی به‌نام«ارتکند» در منطقه خوش آب و هوای کلات داریم و بچه‌های ناحیه کلات با آن درگیر هستند؛ جمعیت‌هایی که بیشتر آنها را در راهیان و مساجد نمی‌بینیم در منطقه ارتکند حضور دارند، بنابراین باید عملیات فرهنگی را در آنجا انجام دهیم.

نظری در خصوص دریافت هزینه در قبال اعطای خدمات به‌گردشگران، تصریح کرد: اخذ پول در بدو ورود، چالش ذهنی خیلی بدی است که ما را از اهداف دیگری غافل می‌کند، چالش ذهنی پول گرفتن نمی‌گذارد دنبال اصل مطلب برویم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: از نظر کار اردوگاهی دچار مشکل شدیم و از اردوگاه‌های خود به‌خوبی استفاده نمی‌کنیم ما به‌این مسئله معترضیم، چراکه افکار تشکیلاتی مضر بسته اقتصادی و درآمدی مربوط به‌یک طیف خاص را در ذهن داریم که مانع کار ما است.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدیدی در اردوگاه امام رضا(ع) هستیم، گاهی اوقات درگیر فعالیت‌های فرهنگی می‌شویم که ممکن است اصلا اثری نداشته باشد؛ در راهیان نور هم سعی می‌کنیم برنامه‌‌های متراکم نچینیم، چراکه وظیفه ما زمینه سازی است و باید بگذاریم فرد خودش به‌سمت برنامه برود.

نظری تصریح کرد: در بسیج از اعطای خدمات به‌شدت غفلت شده است؛ باید به‌سرعت یک نظام جامع خدمات طراحی کنیم و گسترش دهیم که یکی از آن خدمات اردویی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد:مشهد با وجود امام رضا(ع) محل اقبال همه مردم و بسیجیان است که ما در مجموعه سپاه امام رضا (ع) آمادگی داریم تا از ظرفیت‌های آن به‌صورت متنوع و مشترک استفاده کنیم.

وی یادآور شد: به اعتبار امام رضا(ع) مشهد ذاتا یک شهر مذهبی و فرهنگی است، یکی از مشکلات ما تغییر هویت مذهبی شهر مشهد است که از مدت‌ها پیش، از آن به‌عنوان یک تهدید یاد می‌کنیم، چراکه کاملا برنامه ریزی شده است و چنانچه نتوانیم دست به‌دست دهیم و در اهداف کاربردی انجام دهیم، دچار مشکل می شویم.

نظری خطاب به‌سردار سلیمانی، فرمانده قرارگاه راهیان نور، ابراز کرد: پیشنهاد ما این است که با توجه به‌دغدغه همگانی، این مسئله را مدنظر قرار دهید، سردار نقدی نیز در این خصوص صحبت کردند، به‌محض اینکه زائر در یک جغرافیا به‌سمت حرم مطهر رضوی در حرکت است باید تمامی مبانی مبتنی بر فرهنگ رضوی باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه قریب به 30 میلیون زائر به‌مشهد می‌آیند که لازم نیست ما همه را جمع کرده و کاروان تشکیل دهیم، گفت: معتقدیم از این فرصت آنگونه که باید استفاده نکرده و بر روی ان کار نکرده‌ایم؛ فردی که به‌مشهد می‌آید یک نیت اصلی او بحث زیارت و معنویت است که باید با استفاده از این ظرفیت فعالیت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به‌موضوع کنسرت اشاره و تصریح کرد: اظهار کرد: وقتی واژه‌ای به‌نام «کنسرت» در مشهد مطرح می‌شود؛ متن آن برگزاری کنسرت است، اما در بطن چیز دیگری دارد و موضوع فراتر از این است.

نظری تاکید کرد: ظرفیت‌های اردوگاهی خود را در کلیت و در مشهد به‌طور خاص باید بهینه سازی، پویا و آزاد و کسانی را جذب کنیم که از ما فرار می‌کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنان خود گردشگری سلامت را ظرفیت دیگر شهر مشهد خواند و یادآور شد: خوشبختانه مشهد این ظرفیت را دارد که زائران کشورهای مذهبی را پذیرا باشد.

وی استفاده از ظرفیت جاده‌ها، فردوگاه و قطار برای اجرای برنامه را از دیگر ظرفیت‌ها شهر خواند و ابراز کرد: در اوایل سال همه از آستان قدس تا دیگر دستگاه‌ها برای فعالیت، بسیج می‌شوند که حضور خادمان حضرت در میان زائران بسیار موثر بوده است و چنانچه این را متعدد کنیم مشهد می‌تواند اثرات خود را داشته باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) متذکر شد: مشهد ظرفیت بسیار زیادی دارد و وجود امام رضا(ع) محل تشعشع معنویت است؛ باید از این فرصت استفاده کنیم و اقداماتی که به‌واسطه امام می‌توان انجام داد و در دیگر بخش‌ها نمی‌شود؛ را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از نظر نگاه و رویکردی باید متمرکز شویم، باید در اردوگاه‌های ما فضای تفریحی بسیاری وجود داشته باشد و به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

نظری گفت: روابط بخش اردویی با دیگر بخش‌ها خیلی متمرکز نیست، البته کارهای بسیار موثر و گسترده‌ای در این سالیان طولانی در راهیان نور صورت گرفته، اما به‌نظر می‌آید یک نگاه تحولی هم باید به‌وجود بیاید تا برنامه خود را با دقت و هماهنگی بیشتری تنظیم کنیم.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات